Nippusidonnalle tuli aikanaan uudet määräykset, mutta mikä on tämän hetken tilanne ???

07.04.2024 11.00

Terminatorit ja tukeva sidonta piti niput paikoillaan sokkijarrutuksessa.

Nippusidonta sai uudet ohjeistukset ja perusvaatimus tiputettiin Eu-vaatimustasolle. Nippujen tulee pysyä paikoillaan aiheuttamatta vaaraa liikenteelle hidastuvuuksilla 8m/s2 eteenpäin ja 5m/s2 taakse-ja sivulle päin.- Vaatimus on tarpeellinen ja sen toteuttaminen vaatii oikein valitut varusteet, niitten oikean käytön, sekä lisäksi ennen kaikkea oikeaoppisen nippumuodon ja nippuladonnan.

Nippusidonnassa on monia selkeitä puutteita, jotka rajoittavat nippujen turvallista kuljetusta, jopa tasoisen ajonkin aikana . Puita tippuu edelleen kuormista ajonkin aikana ja yli pankkojen kuormaukset ovat edelleenkin , joskin enään vain harvakseltaan liikenteessämme olemassa.

Uusi sidontalaki toi mukanaan ketjusidonnalle yhden merlittävän vaaratekijän. Ketjusidonnalla oli aikanaan kiristysvoima, joka ei vetänyt ketjua kiinni puun sisään. Uudet nykylain mukaiset "tehostetun" sidonnan voimat kiristävät ketjun kiinni puihin, ja ylilastatuista tolpista puita tulee tippumaan alas vaarallisesti sidosten poistotyön aikana. - Toivottavasti tilanne korjataan ennen pahoja tapaturmia . XXhj.7.4.2024

24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
24.04.2024 18.00Tuottavuus.
24.04.2024 17.00Terminatorien perusominaisuudet ovat tuottavuus ja turvallisuus , elikkä tämä on jo mahdollista .
24.04.2024 15.00Neliakselinen 35 tonnin kokonaispainon puutavarayhdistelmän vetoauto.
24.04.2024 13.00Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
24.04.2024 11.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
24.04.2024 9.00MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä

Siirry arkistoon »