Mikä on tuottavin ja käytännöllisin puutavarayhdistelmän varustepaketti ???

25.02.2024 11.00

 Suuri kuva Alkuperäinen kuva Kuvan nimi * Maailman ensimmäinen Alukarikkayhdistelmä - Matti Uitto Laihia.

Rakensin 1976 alumiinisen puutavavarustepaketin ja koko malliston ja valmistus alkoi sarjatuotantona 1977 Maxmossa. Nykyinen alupaketti on monilta osin edelleenkin liki suora kopio siitä. Muutoksiakin on aika tuonut, ja sen tukevuus on sen myötä kärsinyt, kun tuo 70- lukuinen puolikotelo apurunkopaketti on muutettu  irtokävelytasoiseksi ja monilla teräksisillä ristikkäistuennoilla vahvistetuksi ja painavalsi ns. "kevytpaketiksi", jonka paino ylittää selvästi  kaikkien Suomessa tuotettujen teräspakettien painot. 

1991 teimme pitkälle kehitetyn aeropaketin perävaunuineen.

Teräsrunkoja rakensin 8o-luvulla Mansikkasaaren telakalla Vaasassa ja ne tehtiinkin  selvästi alumiinirunkoja kevyemmiksi ja niillä saimme nopeasti reilusti yli puolet Suomem puutavara-autojen markkinaosuuksista. 90- luvun lama lopetti mahtavan tuotantomme Suomen hienoimmassa tehdasympäristössä, ja jatkoimme eteenpäin uuden tekniikan puutavaravarusteitten kehitystyössä ja puutavarayhdistelmän varusteitten komponenttitoimittajana. 

Kuumasinkki soveltuu nyt myös ultralujille teräksille.

Muovittomuusvaatimuksiin vastasimme 2000 luvun alussa TimberMaxx tuotteilla, joissa testattiin kaikkien eri metallien soveltuminen ja kilpailukyky autovarustetuotantoon apurungoista pankkoihin. Teimme TimberMaxx varusteita alumiinisina, rosterista, sekä kuumasinkityistä ultralujista teräksistä. Testit ja metallien tuotekehitys oli maailmanlaajuisestikkin uutta, melalleja kehittävää,   sekä ainutlaatuistakin. 

Terminatortuotanto aloitettiin kuumasinkityksellä ja pankko tehtiin metallipinnoituksen ehdoin.

Tuotteemme saivat ostajia koko Euroopan alueelta, sekä tietenkin myös Venäjältä. Tuotantomme Suomessa seurasi edelläkävijänä uusien 2010 luvun lakien mukanaan tuomaa ja lakimuutosten  mahdollistamaa kuormatilan sekä kuorman kasvatustarvetta vaatimia varusteluitten  lujuusmuutoksia. 


Testipankkojen asennus Ruotsissa.

Liki 50-vuoden tuotekehitystyömme  tuomat opit tuomme nyt 2020 luvun tuotteisiimme. Lähiaikoina se näkyy täysin muovittomana tuotantona ja entistäkin tuottavampina puunkuljetuksen maantiekuljetusten kehittymisinä sekä uuden tekniikan mukanaan tuoman  puutavarayhdistelmien kilpailuasetelman kohentumisena merkittävässä määrin.XXhj.25.2.2024 

26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
29.03.2024 3.00Pankkokiinnikkeitten korkeuksissa on niissäkin suuria eroja.
29.03.2024 0.07Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta

Siirry arkistoon »