Puutavarapankko

25.02.2024 3.00

Puutavarapankko on  pääosin  raakapuun kuljetuksissa käytetty lavarakenne. Pankkoja on oltava vähintään kaksi kappaletta puutavaranippua kohden. Pankon lujuusluokka määräytyy sillä kuljetettavan maksimikuorman mukaisesti.

Ultralujat teräkset pankoissa .

Puutavarapankkoja käytetään muun muassa metsäkoneissakuorma-autoissa ja junavaunuissa, sekä jopa mönkijöissä. Kuorma-auton pankkojen lujuus- ja liikenneturvallisuusvaatimukset on määritelty liikenneasetuksella, jonka noudattamista valvoo autokatsastusviranomaiset.

Kuormatilojen sisämitoissa on huimat erot.. - Huimat on erot Europotissakin.

Pankkoja valmistetaan alumiinista ja teräksestä. Alumiini tuli 1970-luvulla pankkojen vaihtoehtoiseksi materiaaliksi keveytensä vuoksi. Nykyiset "ultralujat" teräkset ovat kuitenkin nopeasti korvaamassa alumiinin käyttöä parempien keveys- ja lujuusominaisuuksiensa ansiosta. Ultralujien kilpailukykyä parantaa keveytensä ja tilavuutensa lisäksi niiden kehittyneet pintakäsittelymenetelmät , sekä mahdollisuus  100%:siin nippujen pitopintoihin. - Teräksiset pankkomallit  ovat kuumasinkittyinä ja teipeittä 100%:sti muovittomia yhdessä teipittömien alumiinipankkojen kanssa. XXhj.25.2.2024

____________________________________________

Palaamme edelleenkin näihin kolmeen tärkeään ominaisuuteen:

1. Tuottavuus             

2. Turvallisuus                   

3. 100:nen muovittomuus   

Selvennämme näissä  artikkeleissamme yllämainitujen ominaisuuksien  tuomia moninaisia ja toivottuja  vaikutuksia = Käyttäjilleen,Kanssaliikenteelle, Metsäteollisuudelle ja Ympäristölle. 

24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
24.04.2024 18.00Tuottavuus.
24.04.2024 17.00Terminatorien perusominaisuudet ovat tuottavuus ja turvallisuus , elikkä tämä on jo mahdollista .
24.04.2024 15.00Neliakselinen 35 tonnin kokonaispainon puutavarayhdistelmän vetoauto.
24.04.2024 13.00Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
24.04.2024 11.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
24.04.2024 9.00MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä

Siirry arkistoon »