Onko Suomen junavaunujen pankkomallit yksi osaselitys Sp-vaunuilla junakuljetusten kilpailukyvyn säilymiseen.

10.12.2023 0.07

Suomalaisissa raakapuuvaunuissa on 100%:sesti liukuesteelliset ja tilavat sekä kevyet ultralujista teräksistä valmistetut puutavarapankot. Niitten toimivuus yhdessä puutavara-autosiirtojen kanssa on esimerkillisellä tasolla.- Junakuljetusten kilpailukyky on kovalla tasolla ja siirtomäärät lisääntyy tasaisesti koko Suomen alueella.

sp-vaunun mittapiirros

Alkuperäiset "lavettivaunut" varustettiin ultralujateräksisillä ja täysin uuden tekniikan pankoilla, jotka olivat alkuvaiheessa siirrettäviä, ja monien puumittojen sekä mielipiteitten vuoksi ne olivat pääosin aina vikapaikoillaan seuraavan automiehen tarpeisiin sopimattomat. Siirtely oli vaikeaa ja apumiehen tarve olikin enää pääosin pankkosiirroissa ja sidonnassa. - Tuo vaati korjausta , niin siirtely, kuin sidontakin.

Ultralujat teräkset pankoissa .

"Lavettivaunut" kehittyivät kuormatiloineen vuosien saatossa "paukku ja pupu" periaatteella tasatahtiin puutavarayhdistelmien kantavuuksien ja kuormakokjen kanssa. Tehokkaimmat kuljetusketjut muodostuivat junavaunujen kanssa identtisustä autoyhdistelmistä ilman turhia pankko-, ja autosiirtoja sekä vain vaunuletkan etunippujen sidonnalla.

Vaunussa ja terminatoreissa tilavuudeltaan samat kuormatilat =

Junakuljetusten kilpailukyky on Suomessa huipussaan , johtuen monien työvaiheitten muuttumisesta tarpeettomiksi ja se pystytään nykypäivänä tekemään tehokkaasti, nopeasti ja turvallisesti ilman ylimääräistä henkilökuntaa ja jatkuvana puutavaravirtana kannolta tehtaalle.- Sp,Sps,Spa ja Spar mallisto on kuormatilapituudeltaan ja kuormatilan poikkileikkaukseltaan, sekä kantavuudeltaan ihanteellinen Terminator kuormakoon puutavarayhdistelmälle.XXhj.10.12.2023
23.02.2024KATSO TÄSTÄ 23.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
20.02.2024=================== Evo 5 Z, Evo 7 Z ja Evo 10 Z -tarjouspaketit alkuvuodelle 2024 4+6 = 6 ja 10 pankkoisiin yhdistelmiin
28.02.2024 18.00Miksi Ruotsissa ei autojen pankkopaikkoja siirrellä
28.02.2024 17.00Junavaunupankoissa pankkojen siirtely todettiin hankalaksi, ja turhaksi.
28.02.2024 15.00Metsä Group luopuu puunhankintaliiketoiminnoistaan Virossa
28.02.2024 13.00Onko puutavarayhdistelmän pankkojen siirtely turhaa "ammattiosaamista"???
28.02.2024 11.00Huippumodernin sahalaitoksen tehokasta tukkien käsittelyä
28.02.2024 9.00"Kadonneen kuormatilan metsästys": - Yhdistelmän kuormatilaa voi kasvattaa helposti yli 15 m3:lla oikeilla varustevalinnoilla. xxl/Artikkeli 28.11 2013
28.02.2024 7.00Metsä Groupin Kemin biotuotetehtaan vastuullinen logistiikka takaa toimitusvarmuuden asiakkaille

Siirry arkistoon »