Onko Suomen junavaunujen pankkomallit yksi osaselitys Sp-vaunuilla junakuljetusten kilpailukyvyn säilymiseen.

26.03.2024 13.00

Suomalaisissa raakapuuvaunuissa on 100%:sesti liukuesteelliset ja tilavat sekä kevyet ultralujista teräksistä valmistetut puutavarapankot. Niitten toimivuus yhdessä puutavara-autosiirtojen kanssa on esimerkillisellä tasolla.- Junakuljetusten kilpailukyky on kovalla tasolla ja siirtomäärät lisääntyy tasaisesti koko Suomen alueella.

sp-vaunun mittapiirros

Alkuperäiset "lavettivaunut" varustettiin ultralujateräksisillä ja täysin uuden tekniikan pankoilla, jotka olivat alkuvaiheessa siirrettäviä, ja monien puumittojen sekä mielipiteitten vuoksi ne olivat pääosin aina vikapaikoillaan seuraavan automiehen tarpeisiin sopimattomat. Siirtely oli vaikeaa ja apumiehen tarve olikin enää pääosin pankkosiirroissa ja sidonnassa. - Tuo vaati korjausta , niin siirtely, kuin sidontakin.

Ultralujat teräkset pankoissa .

"Lavettivaunut" kehittyivät kuormatiloineen vuosien saatossa "paukku ja pupu" periaatteella tasatahtiin puutavarayhdistelmien kantavuuksien ja kuormakokjen kanssa. Tehokkaimmat kuljetusketjut muodostuivat junavaunujen kanssa identtisustä autoyhdistelmistä ilman turhia pankko-, ja autosiirtoja sekä vain vaunuletkan etunippujen sidonnalla.

Vaunussa ja terminatoreissa tilavuudeltaan samat kuormatilat =

Junakuljetusten kilpailukyky on Suomessa huipussaan , johtuen monien työvaiheitten muuttumisesta tarpeettomiksi ja se pystytään nykypäivänä tekemään tehokkaasti, nopeasti ja turvallisesti ilman ylimääräistä henkilökuntaa ja jatkuvana puutavaravirtana kannolta tehtaalle.- Sp,Sps,Spa ja Spar mallisto on kuormatilapituudeltaan ja kuormatilan poikkileikkaukseltaan, sekä kantavuudeltaan ihanteellinen Terminator kuormakoon puutavarayhdistelmälle.XXhj.26.3.2024
07.09.2024KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
13.09.2024 15.00d. - Raakapuuvaunujen 100%:set liukuestepinnat olivat nippusidonnan perusta.
13.09.2024 13.00b. - Puutavaranipun sidonta koostuu kitkapinnoista ja sidontavoimista sekä nipun ladonnasta.
13.09.2024 11.00a. - Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
13.09.2024 9.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
13.09.2024 7.00Polttoainesäästöjä siis on mahdollista siepata, jopa ilman euronkaan investointia.
13.09.2024 3.00Kyllä "Exteilläkin" voi säästää polttoainetta.
13.09.2024 0.07Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
12.09.2024 18.00Oikea kuormamuoto on polttoaineen säästöä, jopa 5l/100 kuormattuna-ajossa-

Siirry arkistoon »