Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???

26.04.2024 11.00

Pankkojen rakenteeseen on lakien kautta vaadittu 10 mm terävä liukueste pankkorungolle. - Muuta pankon kuormansidontaa ja sen pitovoimia  tehostavaa tekniikkaa ei sitten lakimäätäisesti ole riittävän yksityiskohtaisesti määrättykään. 

100%:set liukuestepinnat ovat liikenneturvallisuutta.

Me Terminatormiehet olemme tehneet pankkomallimme sen mukaisesti, että sen kaikki rakenteet kestävät Eu- asetusten määräämät hidastuvuudet, ja kuormansidonta on mahdolista tehdä oikein kuormattuna , ja sidottuna pitävästi, ja liikenneturallisesti.

Rautahammastus pankkorungolla on sidonnan turvallisuuslisä.

Omavaltaista Terminator-tekniikkaa on 100%:set liukuestepinnat, pankkorunkojen rautahammastus, ja levitetyt kiinnikkeitten pulttijaot pv.etupankon tuplapultteineen. Kaiken takaamiseksi teimme "triplavaimentimen" pankkokiinnikkeisiimme, ja lisäksi kiinteät rungoille stopparit pankkoliikkeen estämiseksi törmäystilanteissa.

100%:set liukuestepinnat ovat liikenneturvallisuutta.

Vastineena on alumiinipankkojen materiaalin pehmeydestä johtuvat leveät, jopa pyöreät pankkorunkojen liukuesteet, joita ei pitäviksi saa parhaalla mielikuvituksellakaan. Paras alumiinipankkojen on vanhan tekniikan Alukarikkamalli, jossa liukueste oli päältä terävä ja se oli kulumisen estämiseksi rungolla kolmena kappaleena. - Tolppien liukuesteet on totaalisesti unohdettu, koska niitä ei ole määrätty lailla pakollisiksi.

Paino 166+kiinnikkeet = 185 kg.!!!1______________41917989_1_largeHitsikeskittymät syövät käyttöikää.

Jäljitelmäpankoissa on  Teminator- tekniikkaa on kopioitu pankkorunkoihin nippujen purevuutta tehostamaan rautahammastuksen muodossa. Tolpissakin kopiointia on   neljässä  Suomen ja yhdessä Ruotsin kopiopankkomallissa laittomasti mukana , mutta kyseisten  pankkojen  tolppien liukuestevoimat ovat "sammutetut" suurilta osin tolppia tukevilla, ja niitten toimivuutta , sekä käyttöikää rajoittavilla, ja painoa lisäävillä pitkillä lattavahvikkeilla.


100%:set liukuestepinnat ovat liikenneturvallisuutta.

Kuormansidontalaki on sinänsä selkeä. Se määrittelee kuorman paikllaanpysymisen vaatimukset jarrutuksissa ja törmäyksissä. Sitä, millä se saavutetaan ei ole eritelty, eikä määritelty.  Vaikeusastetta tuo käytännön kuormatilarakentaminen, ja sidontavoimien yhdistäminen lainmukaiseksi toimivaksi kokonaispaketiksi. 



Lisähaastetta nippusidonnalle  tuleekin itse kuljetettavasta puusta , -sen liukkaudesta , - ja puitten oikeasta ladonnasta,- sekä myös pankkokiinnikkeistä, tämä siis jo  ennen vaatimusten mukaista  kuorman paikallaanpysyvyyttä tukevaa nippusidontaa. XXhj.26.4.2024 


04.05.2024KATSO TÄSTÄ 3.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
06.05.2024 19.00Energiapuu ja -turve voivat tuoda Suomeen jopa 15 000 uutta työpaikkaa.-/2015.
06.05.2024 18.00Kotimainen polttoaine luo uusia työpaikkoja.-/2025
06.05.2024 17.00Uusiutuvan energian käytön lisäys on valtava työmaa.-/2010
06.05.2024 15.00Biolämpölaitosten kasvu jatkuu - uusissa laitoksissa sitoudutaan tiukkoihin rajoihin.- /2015.
06.05.2024 13.00Bioenergian uudet tekniikat tuovat työtä ja vähentävät päästöjä./2015.

Siirry arkistoon »