Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???

07.12.2023 15.00

Pankkojen rakenteeseen on lakien kautta vaadittu 10 mm terävä liukueste pankkorungolle. - Muuta pankon kuormansidontaa ja sen pitovoimia  tehostavaa tekniikkaa ei sitten lakimäätäisesti ole riittävän yksityiskohtaisesti määrättykään. 

100%:set liukuestepinnat ovat liikenneturvallisuutta.

Me Terminatormiehet olemme tehneet pankkomallimme sen mukaisesti, että sen kaikki rakenteet kestävät Eu- asetusten määräämät hidastuvuudet, ja kuormansidonta on mahdolista tehdä oikein kuormattuna , ja sidottuna pitävästi, ja liikenneturallisesti.

Rautahammastus pankkorungolla on sidonnan turvallisuuslisä.

Omavaltaista Terminator-tekniikkaa on 100%:set liukuestepinnat, pankkorunkojen rautahammastus, ja levitetyt kiinnikkeitten pulttijaot pv.etupankon tuplapultteineen. Kaiken takaamiseksi teimme "triplavaimentimen" pankkokiinnikkeisiimme, ja lisäksi kiinteät rungoille stopparit pankkoliikkeen estämiseksi törmäystilanteissa.

100%:set liukuestepinnat ovat liikenneturvallisuutta.

Vastineena on alumiinipankkojen materiaalin pehmeydestä johtuvat leveät, jopa pyöreät pankkorunkojen liukuesteet, joita ei pitäviksi saa parhaalla mielikuvituksellakaan. Paras alumiinipankkojen on vanhan tekniikan Alukarikkamalli, jossa liukueste oli päältä terävä ja se oli kulumisen estämiseksi rungolla kolmena kappaleena. - Tolppien liukuesteet on totaalisesti unohdettu, koska niitä ei ole määrätty lailla pakollisiksi.

Paino 166+kiinnikkeet = 185 kg.!!!1______________41917989_1_largeHitsikeskittymät syövät käyttöikää.

Jäljitelmäpankoissa on  Teminator- tekniikkaa on kopioitu pankkorunkoihin nippujen purevuutta tehostamaan. Tolpissakin sitä on liukuestemuodossa kaikissa neljässä  Suomen kopiopankkomallissa mukana, mutta niitten tolppien liukuestevoimat ovat "sammutetut" suurilta osin tolppia tukevilla, ja niitten käyttöikää rajoittavilla, sekä painoa lisäävillä pirkillä lattavahvikkeilla.

100%:set liukuestepinnat ovat liikenneturvallisuutta.

Kuormansidontalaki on sinänsä selkeä. Se määrittelee kuorman paikllaanpysymisen vaatimukset jarrutuksissa ja törmäyksissä. Sitä, millä se saavutetaan ei ole selkeästi eritelty, eikä määritelty.  Vaikeusastetta tuo käytännön kuormatilarakentaminen, ja sidontavoimien yhdistäminen lainmukaiseksi kokonaispaketiksi. - Lisähaastetta selkeyteen tulee lisäksi itse kuljetettavasta puusta , sen liukkaudesta , ja oikeasta ladonnasta, ennen tukevaa nippusidontaa.XXhj.7.12.2024


23.02.2024KATSO TÄSTÄ 23.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
20.02.2024=================== Evo 5 Z, Evo 7 Z ja Evo 10 Z -tarjouspaketit alkuvuodelle 2024 4+6 = 6 ja 10 pankkoisiin yhdistelmiin
28.02.2024 18.00Miksi Ruotsissa ei autojen pankkopaikkoja siirrellä
28.02.2024 17.00Junavaunupankoissa pankkojen siirtely todettiin hankalaksi, ja turhaksi.
28.02.2024 15.00Metsä Group luopuu puunhankintaliiketoiminnoistaan Virossa
28.02.2024 13.00Onko puutavarayhdistelmän pankkojen siirtely turhaa "ammattiosaamista"???
28.02.2024 11.00Huippumodernin sahalaitoksen tehokasta tukkien käsittelyä
28.02.2024 9.00"Kadonneen kuormatilan metsästys": - Yhdistelmän kuormatilaa voi kasvattaa helposti yli 15 m3:lla oikeilla varustevalinnoilla. xxl/Artikkeli 28.11 2013
28.02.2024 7.00Metsä Groupin Kemin biotuotetehtaan vastuullinen logistiikka takaa toimitusvarmuuden asiakkaille

Siirry arkistoon »