Tuotantomenetelmät ja raaka-aineen vanhakantaisuus alumiinipankkojen harmina, muovittomuus apuna.

10.03.2024 7.00

Alumiinipankkojen edullisuus tuli aikanaan niitten keveydestä ja profiilitekniikasta. Lisäksi etuna on ruostumattomuus , jonka ansiosta alumiinipankot on nyt helppo muuttaa 100%;sesti muovittomiksi.

Vielä 80 luvun alussa kaikki teipit olivat suojassa , ja apurunko ja etuseinä teipitön.

Alumiinipankkojen tuotekehitys on jäänyt pääpiirteittään 70 - 80 lukujen tasolle, xain "Reka/Björn"  kiinteätolppapankko toi alumiinipankkomallistoon uutta tekniikkaa keveydellään, ja pikku kuormatilalisällään. - Lisäksi Ruotsissa alumiinipankot saivat uudet kiinnikkeet ja hieman uutta muotoa 90-luvulla.

Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa !!!

Alumiinipankkojen etuna on nyt  niitten  edullinen ja helppo muutos 100%:sesti muovittomiin - vain poistamalla teipit käytössä olevista pankoista, ja jättämällä ne pois uustuotannosta. - Myös lujuus-, ja mittamerkintöihin on valittavissa monia 100%:sesti  muovittomia ja pitäviäkin vaihtoehtotekniikoita.XXhj.10.3.2024

=========================================

Ps. Alumiinin ja teräksen painoeron tasaa kimmomoduuli, ja teräksen edut tuo teräspankkojen uuden tekniikan tuotantomenetelmät, sekä terästen lujuuksien huima kehitys viimeisen parin kymmenen vuoden aikana. Alumiinien kestoa rajoittaa veto/puristus myötörajojen erilaisuus, joka on monille suunnittelejoille outo, ja tuntomaton alue.

=========================================

14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
08.06.2024KATSO TÄSTÄ 7.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
15.06.2024 13.00Mutta mistä koostuvatkaan ilmaavastuksen aiheuttamat hurjat kulut???
15.06.2024 11.00Ponsselta uusia ratkaisuja tuottavuuden ja kannattavuuden parantamiseksi
15.06.2024 9.10KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS!
15.06.2024 9.00Maksimaalinen kuormatilakoko : - Tuottavin tavoiteltava kuormatilakoko 120-130 m3!!!
15.06.2024 7.00Nimitykset: Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024 3.00USB-C-latausliitin pakolliseksi uusiin laitteisiin koko EU:ssa

Siirry arkistoon »