Testasimme jo 2000-luvun alkuvuosina muovitomia kuormatilavaihtohtoja Metsäteollisuuden ohjeistamina. Alumiinipankko oli yksi vaihtoehtomme.

01.06.2023 17.00

Markku Kallion vastaus:_

Testatessamme ja teimme  2000-luvun alkuvuosina muovitomia kuormatilavaihtohtoja Metsäteollisuuden ohjeistamina alumiinipankko oli tutkimuksissamme  yksi vaihtoehtomateriaali. Testit tehtiin alumiinilla. ruostumattomilla teräksillä, ja ultralujilla teräksillä. - Kaikki olivat jo tuolloin kehitetty kuormatiloiltaan 100%:sesti muovittomiksi.

Testit tehtiin teräksellä sinkittynä, alumiinilla eloksoituna ja rosterilla elektrolyyttisesti kiillotettuna.

Alumiini pärjäsi noissa vertailuissa kohtalaisen hyvin, mutta sen pahimmaksi haittapuoleksi jäi ultralujia suurempi paino, pienempi taipuman kesto ja kuormatilakokoa ja tolppien optimointia  rajoittava profiilitekniikka.XXhj.1.6.2023

26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
29.03.2024 9.00Pankkorunkokorkeus on sekin oma ongelmansa.
29.03.2024 7.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
29.03.2024 3.00Pankkokiinnikkeitten korkeuksissa on niissäkin suuria eroja.
29.03.2024 0.07Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.

Siirry arkistoon »