Testasimme jo 2000-luvun alkuvuosina muovitomia kuormatilavaihtohtoja Metsäteollisuuden ohjeistamina. Alumiinipankko oli yksi vaihtoehtomme.

01.06.2023 17:00

Markku Kallion vastaus:_

Testatessamme ja teimme  2000-luvun alkuvuosina muovitomia kuormatilavaihtohtoja Metsäteollisuuden ohjeistamina alumiinipankko oli tutkimuksissamme  yksi vaihtoehtomateriaali. Testit tehtiin alumiinilla. ruostumattomilla teräksillä, ja ultralujilla teräksillä. - Kaikki olivat jo tuolloin kehitetty kuormatiloiltaan 100%:sesti muovittomiksi.

Testit tehtiin teräksellä sinkittynä, alumiinilla eloksoituna ja rosterilla elektrolyyttisesti kiillotettuna.

Alumiini pärjäsi noissa vertailuissa kohtalaisen hyvin, mutta sen pahimmaksi haittapuoleksi jäi ultralujia suurempi paino, pienempi taipuman kesto ja kuormatilakokoa ja tolppien optimointia  rajoittava profiilitekniikka.XXhj.1.6.2023

23.09.2023KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023Lisätietoja "muovinpoiston erityisoperaatiosta" hintaluokkineen ja aikatauluineen.
23.09.2023 19:00Miksi "tuuninkimiehet" eivät keiku tuottavuustilastojen kärkisijoilla.
23.09.2023 15:00Miksi metsäkoneita ei tuunata.
23.09.2023 13:00Mitä eroa on "tuuningilla", tuottavuudella, , ja turvallisuudella ???
23.09.2023 11:00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
23.09.2023 9:00Raakapuun käsittelyn 100%:nen nuovittomuusvaade päättyy tehdaspurussa.
23.09.2023 7:00Firestonen uusi kuorma-autojen rengasvalikoima tarjoaa paremman kilometrituloksen ja polttoainetehokkuuden
23.09.2023 3:00Raakapuun 100%:nen nuovittomuus alkaa kannolta.

Siirry arkistoon »