Testasimme jo 2000-luvun alkuvuosina muovitomia kuormatilavaihtohtoja Metsäteollisuuden ohjeistamina. Alumiinipankko oli yksi vaihtoehtomme.

07.06.2024 0.07

Markku Kallion vastaus:_

Testatessamme ja teimme  2000-luvun alkuvuosina muovitomia kuormatilavaihtohtoja Metsäteollisuuden ohjeistamina alumiinipankko oli tutkimuksissamme  yksi vaihtoehtomateriaali. Testit tehtiin alumiinilla. ruostumattomilla teräksillä, ja ultralujilla teräksillä. - Kaikki olivat jo tuolloin kehitetty kuormatiloiltaan 100%:sesti muovittomiksi.

Testit tehtiin teräksellä sinkittynä, alumiinilla eloksoituna ja rosterilla elektrolyyttisesti kiillotettuna.

Alumiini pärjäsi noissa vertailuissa kohtalaisen hyvin, mutta sen pahimmaksi haittapuoleksi jäi ultralujia suurempi paino, pienempi taipuman kesto ja kuormatilakokoa ja tolppien optimointia  rajoittava profiilitekniikka.XXhj.7.6.2024

15.06.2024 7.00Nimitykset: Jouni Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
17.06.2024 18.00Ennallistamistoimissa tärkeää yhdistää luonnon monimuotoisuuden edistäminen ja metsäteollisuuden puunhankinta
17.06.2024 17.00Odotettu uutuus Hitachilta
17.06.2024 15.00Jorpe - maansiirtolavoja yli 50 vuoden kokemuksella
17.06.2024 13.00Jussi Malmi, toimialajohtaja, Wihuri Tekninen Kauppa: "Tulevaisuutta rakennetaan perheyrityksen pitkällä tähtäimellä"
17.06.2024 11.00Eroon muovista?

Siirry arkistoon »