Kuormansidonnan vaaralliset "sudenkuopat".

16.04.2024 17.00

Ketjukiristys on toimivin ja käytössä helpoin.

Kuormansidonta on uudella lailla määritelty, mutta se "hyväksyy" vaarallisia sudenkuoppia. - Käsikiristeinen liinasidonta on yksi sellainen. 


Nippusidonta on vaarallisimmillaan liukaspintaisilla kolmosilla ja liukkailla tolpilla.

Toinen vaarallinen sidontatapa on tehdä sidonta liikkuvista pankoista, riippumatta onko kiristys käsikiristeinen, taikka automaattikiristys ja liinoilla, tai ketjuilla tehty. - Pankosta pankkoon  tehty kiristys on liikkuvissa pankoissa enempi suuritehoinen juntta.

Tulee se kuorma noinkin perille ???

Kolmas sudenkuoppa on itse kuormaus. Riippumatta kuorman sidonnasta on yksi selkeästi tärkein turvatekijä itse nippujen, ja yksittäisten puitten kuormaus.- Oikeaoppisella kuormauksella on tehtävissä pitävä sidonta, joka kestää jopa yllättävät sokkijarrutuksetkin, ja lisäksi myöskin  täysin liikenneturvallisesti. XXhj.16.4.2024

29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
29.04.2024 18.00TimberRoad perävaunu.
29.04.2024 17.00TimberRoad yhdistelmäparin kuormatilavalinta.
29.04.2024 15.00TimberRoad yhdistelmien polttoainesäästöt.
29.04.2024 14.00Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
29.04.2024 13.00Tiesitkö,että : - Aerodynamiikka ominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta.
29.04.2024 12.00Hakatun puun kokonaismäärä pieneni vuonna 2023 - energiapuuta korjattiin ennätyksellisen paljon

Siirry arkistoon »