Kuormansidonta : - VÄITE 15.

12.03.2025 9.00

Ketjukiristys on toimivin ja käytössä helpoin.

Väite 15. : -Kuormansidonta on uudella lailla määritelty, mutta se "hyväksyy" vaarallisia sudenkuoppia ja käsikiristeinen liinasidonta on yksi sellainen, sekä kaiken lisäksi pahimmasta päästä. 


Nippusidonta on vaarallisimmillaan liukaspintaisilla kolmosilla ja liukkailla tolpilla.

Toinen vaarallinen sidontatapa on tehdä sidonta liikkuvista pankoista, riippumatta onko kiristys käsikiristeinen, taikka automaattikiristys ja liinoilla, tai ketjuilla tehty. - Pankosta pankkoon  tehty kiristys on liikkuvissa pankoissa enempi suuritehoinen ja erittäinkin vaarallisen juntta.

Tulee se kuorma noinkin perille ???

Kolmas sudenkuoppa on itse kuormaus. Riippumatta kuorman sidonnasta on yksi selkeästi tärkein turvatekijä itse nippujen, ja yksittäisten puitten kuormaus.- Oikeaoppisella kuormauksella on tehtävissä pitävä sidonta, joka kestää jopa yllättävät sokkijarrutuksetkin, ja lisäksi samalla myöskin  täysin liikenneturvallisesti. 

12.04.2025KATSO TÄSTÄ OSA 2/2 - Erikoislähetys Bauma-messuilta Münchenistä - maailman suurimmasta konealan tapahtumasta
10.04.2025KATSO TÄSTÄ OSA 1/2 - Erikoislähetys Bauma-messuilta Münchenistä - maailman suurimmasta konealan tapahtumasta
04.04.2025KATSO TÄSTÄ JUHLALÄHETYS! Jo viisi vuotta kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisia
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
18.04.2025 7.00"Pyrypeltihousut" ja "pyrypeltiautot".
18.04.2025 3.00Henkilö-, ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät turhina ja vaarallisiana, mutta kuorma-autoissa niitä on alettu lisäämään - mutta miksi???
18.04.2025 0.07Puutavarayhdistelmän "pyrypelti" on osoitus tasostamme.
17.04.2025 18.00Suomalaisen puutavarayhdistelmän kalliit "turhakkeet":- 2. "Umpiperä".

Siirry arkistoon »