Raakapuuvaunupankon perusominaisuudet 1-3 : 2.Keveys.

26.07.2023 9:00

Raakapuuvaunujen pankkojen kehitystyö lähti ajatuksesta, että vaunupankoksi tehdään alumiinipankko tuon ajan maantiekuljetusten "pankkomuodin mukaisesti".

Exte

Testeissä tuli kuitenkin nopeasti selväksi, että alumiinia paljon parempikin materiaali löytyy pankkometalliksi. Se oli tuolloin aluksi Ruotsalainen ns. vesikarkaistu booriteräs, jonka lujuus oli yli kolminkertainen, ja sen muotoiluominaisuudet tarjosivat keveyslisän myös optimaalisesti kuormaa suraavasta muodostaan.- Tämä testi laukaisi myös Raahen teräsmiesten ajatukset ultralujien kehittämiseen- ja lopuksi myös sinkkausominaisuuksin muovittomaksi, sekä ruostumattomaksi.

Vaunussa ja terminatoreissa tilavuudeltaan samat kuormatilat =

Näillä kahdella perusominaisuudella, lujuudella ja muodolla junavaunupankko sai turvallisuusedun lisäksi myös tuottavuutta kasvattavan keveysedun alumiinirakenteisiin verrattuana.XXhj.26.7.2023


23.09.2023KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023Lisätietoja "muovinpoiston erityisoperaatiosta" hintaluokkineen ja aikatauluineen.
23.09.2023 19:00Miksi "tuuninkimiehet" eivät keiku tuottavuustilastojen kärkisijoilla.
23.09.2023 15:00Miksi metsäkoneita ei tuunata.
23.09.2023 13:00Mitä eroa on "tuuningilla", tuottavuudella, , ja turvallisuudella ???
23.09.2023 11:00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
23.09.2023 9:00Raakapuun käsittelyn 100%:nen nuovittomuusvaade päättyy tehdaspurussa.
23.09.2023 7:00Firestonen uusi kuorma-autojen rengasvalikoima tarjoaa paremman kilometrituloksen ja polttoainetehokkuuden
23.09.2023 3:00Raakapuun 100%:nen nuovittomuus alkaa kannolta.

Siirry arkistoon »