Raakapuuvaunupankon perusominaisuudet 1-3 : 2.Keveys.

26.07.2023 9.00

Raakapuuvaunujen pankkojen kehitystyö lähti ajatuksesta, että vaunupankoksi tehdään alumiinipankko tuon ajan maantiekuljetusten "pankkomuodin mukaisesti".

Exte

Testeissä tuli kuitenkin nopeasti selväksi, että alumiinia paljon parempikin materiaali löytyy pankkometalliksi. Se oli tuolloin aluksi Ruotsalainen ns. vesikarkaistu booriteräs, jonka lujuus oli yli kolminkertainen, ja sen muotoiluominaisuudet tarjosivat keveyslisän myös optimaalisesti kuormaa suraavasta muodostaan.- Tämä testi laukaisi myös Raahen teräsmiesten ajatukset ultralujien kehittämiseen- ja lopuksi myös sinkkausominaisuuksin muovittomaksi, sekä ruostumattomaksi.

Vaunussa ja terminatoreissa tilavuudeltaan samat kuormatilat =

Näillä kahdella perusominaisuudella, lujuudella ja muodolla junavaunupankko sai turvallisuusedun lisäksi myös tuottavuutta kasvattavan keveysedun alumiinirakenteisiin verrattuana.XXhj.26.7.2023


18.05.2024KATSO TÄSTÄ 17.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset - MUKANA IFAT 2024 MESSUKOOSTE!
17.05.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
17.05.2024Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
24.05.2024 11.00Alumiinipankkojen aiheuttamat ilmanvastusvoimat on mahdollista puolittaa !!!
24.05.2024 9.00Puutavarayhdistelmien kuormatilojen ilmavastuspinnoissa yllättävän suuria eroja!
24.05.2024 7.00TimberRoad yhdistelmien kantavuusluokka tehdään minimissään 52- tonnisiksi.
24.05.2024 3.00Tiesitkö,että ......???
24.05.2024 0.07Artikkelimme vuodelta 2015 : - Puutavara - ajoneuvoyhdistelmän aerodynamiikka ja polttoaineenkulutus.

Siirry arkistoon »