Raakapuuvaunupankon perusominaisuudet =.Keveys.,kuormatila, ja pitopinnat.

22.05.2025 18.00

Raakapuuvaunujen pankkojen kehitystyö lähti ajatuksesta, että vaunupankoksi tehdään alumiinipankko tuon ajan maantiekuljetusten "pankkomuodin mukaisesti".

Exte

Testeissä tuli kuitenkin nopeasti selväksi, että alumiinia paljon parempikin materiaali löytyy uuden tekniikan pankkometalliksi. Se oli tuolloin aluksi Ruotsalainen ns. vesikarkaistu booriteräs, jonka lujuus oli alumiiniin verrattuna yli kolminkertainen, ja sen muotoiluominaisuudet tarjosivat keveyslisän myös optimaalisesti kuormaa suraavasta muodostaan.- Tämä testi laukaisi myös Raahen teräsmiesten ajatukset ultralujien kehittämiseen- ja lopuksi myös sinkkausominaisuuksin muovittomaksi, sekä siten täysin  ruostumattomaksi.

Vaunussa ja terminatoreissa tilavuudeltaan samat kuormatilat =

Näillä kahdella perusominaisuudella, lujuudella ja muodolla junavaunupankko sai turvallisuusedun lisäksi myös tuottavuutta kasvattavan tilavuus. sekä keveysedun alumiinirakenteisiin verrattuana.XXhj.22.6.2025


19.07.2025KATSO TÄSTÄ 18.7. LÄHETYS! Mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa kesähelteilläkin
21.06.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
19.07.2025 10.00TimberRoad - projekti.tuo lisätehoa ja tuottavuutta raakapuu yhdistelmillemme.
19.07.2025 9.00Yhdistelmien kuormatilojen maksimointi.
19.07.2025 9.00Kiinnikekorkeuksien vaikutus hyötykorkeuteen
19.07.2025 8.00Terminator-, ja TimberMaxx kiinnikkeillä niitten käyttäjä tekee selvää rahaa !!!
19.07.2025 7.00Tolppavälejä vertaillaan, mutta yksi tärkeä tuppaa noissa" esittelyissä" unohtua.
19.07.2025 3.00Kuormatilakoon kasvatukseen lisäpotti pankkorungosta ja tolppaviisteestä.
19.07.2025 0.07Onko sinulle jo selvinnyt, mitkä kaikki pikkutekijät vaikuttavat pankon tuottavuuteen, ja turvallisuuteen???
18.07.2025 20.00Syöttöauto ???

Siirry arkistoon »