Me TimberMaxx - ja Terminator miehet olemme ottaneet selluteollisuuden muovittomuusvaateet todella vakavasti.

07.03.2025 13.00

Teippien minimointi ja suojaus on erittäin tärkeää.
Me XXL- miehet olemme tuottaneet minimaalisesti muovia sellunkeittoon verrattuna kaikkiin muihin teräspankkojen valmistajiin. Nykyinen tuotantosuuntamme perustuu 100:sesti muovittomiin kuormatiloihin , ja suuntautuu yhteistyön osalta koko korjuu-, ja kuljetusketjuun.

Korjuu-, ja kuljetusketjun "muovinsyöttö" alkaa kannolta ja jatkuu koko matkaltaan sahoille, ja sellutehtaille. Muovia irtoaa tonneittain  ja sitä pääosiltaan luontoon, ja pieniltä osin myös tehtaille, ja pahimmillaan jopa perille sellukattilaan.

 

Muovittomuusvaateet ovat olleet kaikkien valmistajien tiedossa jo kymmeniä vuosia. Muovittomuus on toteutettu kiitettävästi  sahoilla, sellutehtailla , sekä hakkeen ja purun ajojen kuormatiloissa. Sensijaan lastaus, ja purkukoneitten kourissa muovipinnoitteet ovat säilyneet, siltä osin, kun ne eivät ole kuluneet, tai irronneet kohti sellukattilaa.



Aloitimme täysin muovittomien raakapuun maantiekuljetusten kuormatilojen valmistuksen ensimmäisinä maailmassa 2000-luvun alussa. Tämän teimme yhdessä Suomen alumiinin, teräksen, ja ruostumattoman teräksen. sekä niitten metallisen pinnoittamisen erikois ammattilaisten kanssa.



Samanaikaisesti Saksan perävaunuteollisuus kehitti runkojen ja etuvaunujen sinkityksen korkeatasoiseksi, ostaen Suomesra parasta ammattiosaamista. Metsäteollisuuden korjuu-, ja kuljetuslaitteissa on nyt pisimmällä Kanada, ja me kaikki muut seuraamme perässä.

Suomessa kehittyi kuitenkin kattavin tietous rostereista, ja ultralujista teräksistä. sekä alumiineista  pinnoitteineen. Rosterit kehittyivät, mutta jäivät torsoksi ultralujiin kuumasinkittyihin teräksiin verrattuna niin kestoltaan, kuin lujuudeltaankin. Samalle sivuraiteille jäi myöskin alumiini, huolimatta paremmuudestaan aerodynamiikassa. - Näillä yli 20 vuotta kehitetyillä, ja jalostetuilla tiedoilla pääsemme nyt tarjoamaan raakapuuketjullle tehokkainta, ja toistaiseksi vain Suomessa hallittua osaamista ultralujitettujen sinkityskelpoisten terästen ehdottomassa kuninkuusluokassa.XXhj.7.3.2025



Heiki Jokela  050 4129 024

21.03.2025KATSO TÄSTÄ 21.3. ENERGIAPÄIVÄ ERIKOISLÄHETYS! Laaja paketti metsä, koneurakointi ja kuljetusalan asiaa
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
24.03.2025 12.00Johtuuko hurja turhien roiskeläppien määrä vain mainonnasta.
24.03.2025 12.00Mikä merkitys aerodynamiikalla on raakapuu yhdistelmän tuottavuuteen ja turvallisuuteen..
24.03.2025 11.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
24.03.2025 9.00Junavaunujen pankkovälit ovat edulliset, mutta vaunun pituus tuo lisäkuluja aerodynamiikasta.
24.03.2025 8.00Puutavarayhdistelmämme suomalaiseen etu junavaunuun verrattaessa on haluttaessa nippuvälin minimointi.
24.03.2025 7.00Tiesitkö että ...?!?

Siirry arkistoon »