Me TimberMaxx - ja Terminator miehet olemme ottaneet selluteollisuuden muovittomuusvaateet todella vakavasti.

10.09.2023 7.00

Teippien minimointi ja suojaus on erittäin tärkeää.
Me XXL- miehet olemme tuottaneet minimaalisesti muovia sellunkeittoon verrattuna kaikkiin muihin teräspankkojen valmistajiin. Nykyinen tuotantosuuntamme perustuu 100:sesti muovittomiin kuormatiloihin , ja suuntautuu yhteistyön osalta koko korjuu-, ja kuljetusketjuun.

Korjuu-, ja kuljetusketjun "muovinsyöttö" alkaa kannolta ja jatkuu koko matkaltaan sahoille, ja sellutehtaille. Muovia irtoaa tonneittain  ja sitä pääosiltaan luontoon, ja pieniltä osin myös tehtaille, ja pahimmillaan jopa perille sellukattilaan.

 

Muovittomuusvaateet ovat olleet kaikkien valmistajien tiedossa jo kymmeniä vuosia. Muovittomuus on toteutettu kiitettävästi  sahoilla, sellutehtailla , sekä hakkeen ja purun ajojen kuormatiloissa. Sensijaan lastaus, ja purkukoneitten kourissa muovipinnoitteet ovat säilyneet, siltä osin, kun ne eivät ole kuluneet, tai irronneet kohti sellukattilaa.



Aloitimme täysin muovittomien raakapuun maantiekuljetusten kuormatilojen valmistuksen ensimmäisinä maailmassa 2000-luvun alussa. Tämän teimme yhdessä Suomen alumiinin, teräksen, ja ruostumattoman teräksen. sekä niitten metallisen pinnoittamisen erikois ammattilaisten kanssa.



Samanaikaisesti Saksan perävaunuteollisuus kehitti runkojen ja etuvaunujen sinkityksen korkeatasoiseksi, ostaen Suomesra parasta ammattiosaamista. Metsäteollisuuden korjuu-, ja kuljetuslaitteissa on nyt pisimmällä Kanada, ja me kaikki muut seuraamme perässä.

Suomessa kehittyi kuitenkin kattavin tietous rostereista, ja ultralujista teräksistä. sekä alumiineista  pinnoitteineen. Rosterit kehittyivät, mutta jäivät torsoksi ultralujiin kuumasinkittyihin teräksiin verrattuna niin kestoltaan, kuin lujuudeltaankin. Samalle sivuraiteille jäi myöskin alumiini, huolimatta paremmuudestaan aerodynamiikassa. - Näillä yli 20 vuotta kehitetyillä, ja jalostetuilla tiedoilla pääsemme nyt tarjoamaan raakapuuketjullle tehokkainta, ja toistaiseksi vain Suomessa hallittua osaamista ultralujitettujen sinkityskelpoisten terästen ehdottomassa kuninkuusluokassa.XXhj.10.9.2023



Heiki Jokela  050 4129 024

18.05.2024KATSO TÄSTÄ 17.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset - MUKANA IFAT 2024 MESSUKOOSTE!
17.05.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
17.05.2024Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
24.05.2024 13.00Ilmanvirtauksen suuntaus ja loiskuorma sekä polttoaineenkulutus
24.05.2024 11.00Alumiinipankkojen aiheuttamat ilmanvastusvoimat on mahdollista puolittaa !!!
24.05.2024 9.00Puutavarayhdistelmien kuormatilojen ilmavastuspinnoissa yllättävän suuria eroja!
24.05.2024 7.00TimberRoad yhdistelmien kantavuusluokka tehdään minimissään 52- tonnisiksi.
24.05.2024 3.00Tiesitkö,että ......???

Siirry arkistoon »