Me TimberMaxx - ja Terminator miehet olemme ottaneet selluteollisuuden muovittomuusvaateet todella vakavasti.

10.09.2023 7.00

Teippien minimointi ja suojaus on erittäin tärkeää.
Me XXL- miehet olemme tuottaneet minimaalisesti muovia sellunkeittoon verrattuna kaikkiin muihin teräspankkojen valmistajiin. Nykyinen tuotantosuuntamme perustuu 100:sesti muovittomiin kuormatiloihin , ja suuntautuu yhteistyön osalta koko korjuu-, ja kuljetusketjuun.

Korjuu-, ja kuljetusketjun "muovinsyöttö" alkaa kannolta ja jatkuu koko matkaltaan sahoille, ja sellutehtaille. Muovia irtoaa tonneittain  ja sitä pääosiltaan luontoon, ja pieniltä osin myös tehtaille, ja pahimmillaan jopa perille sellukattilaan.

 

Muovittomuusvaateet ovat olleet kaikkien valmistajien tiedossa jo kymmeniä vuosia. Muovittomuus on toteutettu kiitettävästi  sahoilla, sellutehtailla , sekä hakkeen ja purun ajojen kuormatiloissa. Sensijaan lastaus, ja purkukoneitten kourissa muovipinnoitteet ovat säilyneet, siltä osin, kun ne eivät ole kuluneet, tai irronneet kohti sellukattilaa.



Aloitimme täysin muovittomien raakapuun maantiekuljetusten kuormatilojen valmistuksen ensimmäisinä maailmassa 2000-luvun alussa. Tämän teimme yhdessä Suomen alumiinin, teräksen, ja ruostumattoman teräksen. sekä niitten metallisen pinnoittamisen erikois ammattilaisten kanssa.



Samanaikaisesti Saksan perävaunuteollisuus kehitti runkojen ja etuvaunujen sinkityksen korkeatasoiseksi, ostaen Suomesra parasta ammattiosaamista. Metsäteollisuuden korjuu-, ja kuljetuslaitteissa on nyt pisimmällä Kanada, ja me kaikki muut seuraamme perässä.

Suomessa kehittyi kuitenkin kattavin tietous rostereista, ja ultralujista teräksistä. sekä alumiineista  pinnoitteineen. Rosterit kehittyivät, mutta jäivät torsoksi ultralujiin kuumasinkittyihin teräksiin verrattuna niin kestoltaan, kuin lujuudeltaankin. Samalle sivuraiteille jäi myöskin alumiini, huolimatta paremmuudestaan aerodynamiikassa. - Näillä yli 20 vuotta kehitetyillä, ja jalostetuilla tiedoilla pääsemme nyt tarjoamaan raakapuuketjullle tehokkainta, ja toistaiseksi vain Suomessa hallittua osaamista ultralujitettujen sinkityskelpoisten terästen ehdottomassa kuninkuusluokassa.XXhj.10.9.2023



Heiki Jokela  050 4129 024

26.07.2024KATSO TÄSTÄ 26.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.07.2024 17.30Metsäalalla investoidaan - lähde mukaan mainoksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
28.06.2024 13.00LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
27.07.2024 7.00Valmet Automotive laajentaa akkujen testauspalveluja
27.07.2024 3.00"Triplavaimennin" on yksi parhaista Terminator keksinnöistä.
27.07.2024 0.07"Triplavaimennin" kolmella kitkasäätöportaalla on esimerkki XXL-miesten pankkokehityksestämme mutta onnistummeko tekemään triplan kumisena = 100%.sesti muovittomana..
26.07.2024 17.00Metsänlannoitukselle laadittiin kriteerit kestävään kohdevalintaan
26.07.2024 16.00Puutavara-auton varustepaketit - alumiini / teräs ???
26.07.2024 15.00Kemira laajentaa natriumkloraatin tuotantokapasiteettia Etelä-Amerikassa vastatakseen kasvaviin mahdollisuuksiin sellu- ja paperimarkkinoilla
26.07.2024 13.00"Tiesitkö,että" : - Muovi on MYRKKYÄ sellunkeitossa. ja muovi aiheuttaa miljoonavahinkoja Metsäteollisuudelle !!!

Siirry arkistoon »