Me TimberMaxx - ja Terminator miehet olemme ottaneet selluteollisuuden muovittomuusvaateet todella vakavasti.

10.09.2023 7:00

Teippien minimointi ja suojaus on erittäin tärkeää.
Me XXL- miehet olemme tuottaneet minimaalisesti muovia sellunkeittoon verrattuna kaikkiin muihin teräspankkojen valmistajiin. Nykyinen tuotantosuuntamme perustuu 100:sesti muovittomiin kuormatiloihin , ja suuntautuu yhteistyön osalta koko korjuu-, ja kuljetusketjuun.

Korjuu-, ja kuljetusketjun "muovinsyöttö" alkaa kannolta ja jatkuu koko matkaltaan sahoille, ja sellutehtaille. Muovia irtoaa tonneittain  ja sitä pääosiltaan luontoon, ja pieniltä osin myös tehtaille, ja pahimmillaan jopa perille sellukattilaan.

 

Muovittomuusvaateet ovat olleet kaikkien valmistajien tiedossa jo kymmeniä vuosia. Muovittomuus on toteutettu kiitettävästi  sahoilla, sellutehtailla , sekä hakkeen ja purun ajojen kuormatiloissa. Sensijaan lastaus, ja purkukoneitten kourissa muovipinnoitteet ovat säilyneet, siltä osin, kun ne eivät ole kuluneet, tai irronneet kohti sellukattilaa.



Aloitimme täysin muovittomien raakapuun maantiekuljetusten kuormatilojen valmistuksen ensimmäisinä maailmassa 2000-luvun alussa. Tämän teimme yhdessä Suomen alumiinin, teräksen, ja ruostumattoman teräksen. sekä niitten metallisen pinnoittamisen erikois ammattilaisten kanssa.



Samanaikaisesti Saksan perävaunuteollisuus kehitti runkojen ja etuvaunujen sinkityksen korkeatasoiseksi, ostaen Suomesra parasta ammattiosaamista. Metsäteollisuuden korjuu-, ja kuljetuslaitteissa on nyt pisimmällä Kanada, ja me kaikki muut seuraamme perässä.

Suomessa kehittyi kuitenkin kattavin tietous rostereista, ja ultralujista teräksistä. sekä alumiineista  pinnoitteineen. Rosterit kehittyivät, mutta jäivät torsoksi ultralujiin kuumasinkittyihin teräksiin verrattuna niin kestoltaan, kuin lujuudeltaankin. Samalle sivuraiteille jäi myöskin alumiini, huolimatta paremmuudestaan aerodynamiikassa. - Näillä yli 20 vuotta kehitetyillä, ja jalostetuilla tiedoilla pääsemme nyt tarjoamaan raakapuuketjullle tehokkainta, ja toistaiseksi vain Suomessa hallittua osaamista ultralujitettujen sinkityskelpoisten terästen ehdottomassa kuninkuusluokassa.XXhj.10.9.2023



Heiki Jokela  050 4129 024

23.09.2023KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023Lisätietoja "muovinpoiston erityisoperaatiosta" hintaluokkineen ja aikatauluineen.
24.09.2023 3:00Ympäristötuilla tuettiin eniten energiatuotantoa vuonna 2021
24.09.2023 0:07Hakkuukone mittaustilasto vuodelle 2022 julkaistu
23.09.2023 19:00Miksi "tuuninkimiehet" eivät keiku tuottavuustilastojen kärkisijoilla.
23.09.2023 15:00Miksi metsäkoneita ei tuunata.
23.09.2023 13:00Mitä eroa on "tuuningilla", tuottavuudella, , ja turvallisuudella ???
23.09.2023 11:00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
23.09.2023 9:00Raakapuun käsittelyn 100%:nen nuovittomuusvaade päättyy tehdaspurussa.

Siirry arkistoon »