VR-raakapuuvaunut kiinteäpaikkaisine kiinnityksineen ovat osoittaneet viisautensa.
11.09.2023 3.00
Puutavarapankkojen rakenteella, ja niitten kiinnikkeillä on merkittävän suuri osuus pitäväst kuormansidonnasta.- Mitä enemmän pankkojen rakenteen oikeaoppisen hyödyntämisestä tingitään . sitä tärkeämmäksi muodostuu kuormasidonnan,nippuladonnan ja etuseinän osuus - ja tietenkin myös toisin päin.
![](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1616308819895_5_small.jpg) ![](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1616308819895_2_small.jpg)
Paras käytännön esimerkki pankkorakenteitten ja pankkokiinnityksen merkityksestä raakapuunippujen kuljetusturvallisuuteen on suomalaiset rautatievaunut kiinnikkeineen. Rautatievaunuissa on pankot, joissa on 100%:set puuhun tehokkaasti kiinnipurevat liukuestesermit sekä pankkorungoissa, että niitten kiinteissä tolpissa.- Lisäksi pankkojen kiinnitys on vaunuissa aina kiinteästi pultattuna vakiopaikoille.
![](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1609921636064_1_small.jpg)
Junavaunujen pankoissa on lisäksi tolppien yläpäissä merkinnät sallitusta maksimi kuormakorkeudesta.Näillä toimenpiteillä on saatu kuormakke niin korkeatasoinen vippupito, että sidonta on tarpeellista tehdä vain kunavaunuletkan etummaisen, ja takinnaisen vaunun etu-, ja takanipulle, sekä niissäkin vain yhdellä liinasiteellä.XXhj.11.9.2023 --------------------------------------------------------
![](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1609921612195_1_small.jpg) Seuraavaksi 07:00: - VR-raakapuuvaunuissa on esimerkillinen, ja korkealaatuisesti toimiva kiinteäpaikkainen pankojako.
|