Volvo valmistaa sähkökuorma-autoja nyt jo neljässä eri tehtaassa

16.09.2023 3.00

Volvo_gent.jpg

Volvo Trucks lisää sähkökuorma-autojen tuotantoa ja aloittaa raskaiden akkusähkökuorma-autojen sarjatuotannon Gentin tehtaalla Belgiassa. Tämä tarkoittaa, että sähköisiä Volvo-kuorma-autoja valmistetaan nyt neljässä tehtaassa – kolmessa Euroopassa ja yhdessä Yhdysvalloissa.

Ensimmäisenä esiteltiin Blainville Ranskassa, jossa Volvo alkoi rakentaa sähkökuorma-autoja jätteenkäsittelyä ja kaupunkijakelua varten vuonna 2019. Vuotta myöhemmin New River Valleyssa Yhdysvalloissa aloitettiin alueelliseen liikenteeseen suunnitellun VNR Electricin sarjatuotanto. Tärkeä virstanpylväs saavutettiin viime vuonna, kun Volvo Trucks aloitti raskaiden sähkökuorma-autojen sarjatuotantoon Tuven tehtaalla Ruotsissa ensimmäisenä maailmanlaajuisena valmistajana.

Gentin tehdas on Volvo Trucksin suurin tuotantolaitos, jonka vuosikapasiteetti on noin 45 000 kuorma-autoa. Gentissä rakennetaan kolmea eri sähkökuorma-automallia – Volvo FH, Volvo FM ja Volvo FMX Electric. 

Sähkökuorma-autot kootaan samalle alustalle ja linjalle diesel- ja kaasukäyttöisten kuorma-autojen kanssa tuotantokokoonpanossa, joka antaa tehtaalle suuren joustavuuden erilaisten muunnelmien ja vaatimusten käsittelyssä. Akut tulevat hiljattain avatulta Gentin akkukokoonpanotehtaalta, joka sijaitsee aivan tuotantolinjan vieressä.

Tähän mennessä Volvo Trucks on saanut tilauksia, mukaan lukien aiesopimukset, noin 6 000 sähkökuorma-autolle 42 maassa kuudella mantereella.

15.06.2024 7.00Nimitykset: Jouni Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
19.06.2024 17.00Alucar pankkotesti ja Metsätrans epärehellinen uutisointi on aiheuttanut suuria tappioita alumiiniuskollisille käyttäjilleen.
19.06.2024 15.00Myös 76 tonnisten yhdistelmien kuormatilojen kokoluokissa suuret erot.
19.06.2024 13.00Raakapuuyhdistelmien maksimikorkeus Suomessa 4.4m ja Ruotsissa vapaa korkeus.
19.06.2024 11.00Raakapuun mittaus on kautta aikojen perustunut osaltaan pettämiseen.
19.06.2024 9.00Virallista puutavarapankkojen kuormakokovertailua tarvitaan pikaisesti. - Kuormatilavuustiotoutta on lisättävä ja selkeytettävä.puu76 ---artikkelimme vuodelta 2013 !!!

Siirry arkistoon »