Kuumasinkityksessä puutavarayhdistelmien osalta kasvua rajoittaa allaskooko, ja vanhan tekniikan pankkojen soveltumattomuus.
18.09.2024 18.00
Suomen allakoot ovat alle 10-metrisiä, ja niitten käytännön syvyys on alle 2.5m ja vähemmän. + Lisäksi kuorma-autovarusteitten kuumasunkityksen esteenä on edelleenkin tuotteitten soveltumattomuus kuumasinkitykselle muotoilunsa, ja materiaaliensa puolesta.
Saksassa allaskoot, ja tuotteet ovat kehittyneet,niin, että kuumasinkitys on yleistä jo Euroopan suurimmillakin perävaunuvalmistajilla 15 metrisissä altaissa . Kuumasinkityksen edut on ymmärretty, ja sen osuus pinnoitteena on kasvanut jo autovarusteluissa vallitsevaan kokoluokkaan.
Amerikan mantereilla kuumasinkitys on nyt "harmiksemme" edistynyt ohi meidän, ja se onkin tullut nopeasti peruspinnoitteeksi Kanadan raakapuun kuljetuskalustossa. Lisäksi sinkityksen osuus on nousussa myös Kanadan metsäpään korjuukalustossa ja nyt jo jopa nopeassa tahdissa.- Onneksemme meille , sinkitys kasvaa Kanadassa, ja Euroopassakin vasta perusteräksisillä , ultralujien osaaminen on edelleenkin vain meidän suomalaisten hallussa, sekä hyödynnettävissä. XXhj.19.9.2024
|