Metsäkoneitten kuormatilojen muuttaminen muovittomaksi on nopeaa ja helppoa.

23.03.2025 9.00

Kriittisimpiä muovipintoja ovat pankot, etuseinä ja nosturikoura. Näitten muutos on osien valmistusvaiheessa todella helppoa ja nopeaa, ja sitä tukee Suomen metalliteollisuuden kokemukset ja osaaminen kuumasinkityksestä.


Ponsse Elephant kuormatraktori - metsien jättiläinen | ammattilehti.fi

Vaikeusaste kasvaa , kun otetaan mukaan kaikki nekin osat, joissa on mahdollista tulla raakapuun, ja pinnoitteen kosketuksia. Puutavaranosturin puomit ja muut maalipinnoitetut rakenteet on mahdollista kuumasinkitä, sekä materiaalinsa, että rakenteensa puolesta. Kuumasinkitystä on ollut käytössä jo pienemmissä nostureissa, niin mikseipä myös isoissa.

Korjuuyrittäjä Juho Hallio

Ajokoneen runkokin on materiaaleiltaan, ja mitoiltaan sinkityskelpoinen, ja ensimmäiset rungoiltaankin kuumasinkityt koneet päässevät metsäkäyttöön jo tulevan vuoden 2024 aikana.XXhj.23.3.2025

12.04.2025KATSO TÄSTÄ OSA 2/2 - Erikoislähetys Bauma-messuilta Münchenistä - maailman suurimmasta konealan tapahtumasta
10.04.2025KATSO TÄSTÄ OSA 1/2 - Erikoislähetys Bauma-messuilta Münchenistä - maailman suurimmasta konealan tapahtumasta
04.04.2025KATSO TÄSTÄ JUHLALÄHETYS! Jo viisi vuotta kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisia
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
18.04.2025 3.00Henkilö-, ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät turhina ja vaarallisiana, mutta kuorma-autoissa niitä on alettu lisäämään - mutta miksi???
18.04.2025 0.07Puutavarayhdistelmän "pyrypelti" on osoitus tasostamme.
17.04.2025 18.00Suomalaisen puutavarayhdistelmän kalliit "turhakkeet":- 2. "Umpiperä".
17.04.2025 17.00Suomalaisen puutavarayhdistelmän kalliit "turhakkeet":- 4.Umpinaiset valopatterit.

Siirry arkistoon »