Kuumasinkitysprosessi

22.05.2025 9.00

xxl_laitasarjatkoesinkkaus_ruukki_175__kopio

Teräs puhdistetaan peittaamalla se laimeassa suola- tai rikkihapossa. Peittauksessa lähtevät pois ruoste ja valssihilse. Vesihuuhtelun jälkeen kappaleet upotetaan vielä juoksutekylpyyn, jossa pintaan tulee suojaava suolakerros estäen terästä hapettumasta ennen varsinaista sinkkikylpyä.

xx_boxx_2

Puhdistusvaiheiden jälkeen rakenne upotetaan sulaan sinkkiin. Sinkki ja teräs reagoivat keskenään muodostaen pinnoitteen. Teräksen Si-pitoisuudesta ja upotusajasta riippuen kerrospaksuudet vaihtelevat 60-150 mikrometriin.

=================================



Ps. Ultralujien 900-1000 lujuusluokan  terästen kuumasinkitys on erikoisosaamista, joka hallitaan toistaiseksi kaikista maailman valtioista vasta Suomessa , - ja täälläkin vasta vain pienessä osassa sinkitys laitoksiamme.

=================================

14.06.2025KATSO TÄSTÄ 13.6. LÄHETYS! Mielenkiintoinen kattaus maarakennus, kuljetus ja metsäalan hyviä uutisia
15.05.2025LUE TÄSTÄ! Kevään suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
18.06.2025 18.00Onko auton pankkojen siirtely turhaa työtä, ja siis turhaa ajan hukkaa????
18.06.2025 17.00.TerminatorTekniikkaa: -"Paukku ja Pupu"-.
18.06.2025 16.002000-luvun metallien, ja niitten pinnoitteitten testit toivat vastauksen.
18.06.2025 15.00Junavaunupankoissa pankkojen siirtely todettiin hankalaksi, ja turhaksi.
18.06.2025 14.00Metalliset pinnoitteet opeteltiin TimberMaxx pankkomalleilla jo 2000.luvun alkuvuosina.
18.06.2025 13.00Miksi autoissa pankkoja siirrellään "alvariinsa", ja junavaunuissa ne ovat aina oikeilla paikoillaan???
18.06.2025 12.00Pankkomalliemme materiaalitestit.

Siirry arkistoon »