Ensimmäiset säästöt saatavissa "itseohjauksella".
16.06.2024 3.00
Puutavarayhdistekmien hurjiin polttoainekuluihin, ja loiskuormiin on haettu säästöjä automiesten omatoimisilla ajatusmalleilla. - Yksi niistä on ollut ja vieläkin on tuo pankkojen niputusteoria.
![](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1578215778221_3_orig.jpg)
Pankkojen yhteenkasaamisella ei totuudessa saavuteta mitään muuta merkittävää, kuin tuottamatonta lisätyötä, mutta oikeansuuntainen haku on koitenkin hyvä asia, ja menetyksetkin ovat liki mitättömät.
![](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1651483141544_9_small.jpg)
Tehokkain omatoiminen ja kuskin hallinnassa täysin oleva säästöpaketti on kuorma itse. Kuorman muotoiluklla, ja alipainevälien minimoinnilla saadaan reaalisia säästöjä sekä polttoainekuluihin, että loiskuorman minimointiinkin.
![](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1670437889840_1_small.jpg)
Toinen helppo, ja polttoainekuluja sekä loiskuormaa pienentävä "konsti" on heittää perävaunun pitkä roiskeläppä, josta olen käyttänyt kuvaavaa nimeä "pyrypelti" , vaikkapa hallin lattiaa suojaavaksi matoksi. XXhj.16.6.2024
|