Mitä tapahtuu metsäteollisuuden tuotantoprossessien muovin alasajossa .

14.02.2024 7.00


Kanadakin on metsäteollisuusmaa, ja jopa Suomeakin paljon suurempi. Me täällä kotoisessa Suomessamme aloitimme kuumasinkitys pinnoitttamiset  puutavarapankoille, ja apurunkopaketeille jo 2013 - ensimmäisenä maailmassa. 

Mutta mitä tapahtuikaan. 

Me puuroonnuimme muovipinnoitteisiin, ja maailman suurimmat perävaunuvalmistajat aloittivat muovittomien perävaunurakenteitten valmistuksen ja kuumasinkistä onkin tullut vakiopinnote Schmitzillä Kronella,Gökelillä, ja monella muullakin vaunuvalmistajalla.

           
                 ZINC - pinnoitetakuu 20 vuotta , ja 100%:sesti muoviton!!!

Raakapuun maantiekuljetuslaitteissa olimme edelläkävijä koko maailmankin mittakaavassa, ja olemme sitä vieläkin, mutta enää vain vain tärkeimmässä luokassa= ultralujien teräksissä osalla. Perusteräksissä valmistetuissa puutavaran kuljetuslaitteissa  Kanada ajoi ohitsemme "umpihangesta". Samaten Saksan perävaunuteollisuus paahtaa sinkkivaunuja täysillä, samanaikaisesti, kun meillä Suomessa vasta aloitellaan.- Mitäpä on nyt tehtävä, tai tehtävissä ??!!?? XXhj.14.2.2024

=======================================

        aaaaaaaaaaaaaa1569751507640_4_largeaaaaaaaaaaaaaa1569751507640_4_largeaaaaaaaaaaaaaa1569751507640_4_large

Ps. Käsittelemme viikonvaiheen artikkeleissamma mm. muovittomien raakapuun korjuu-, ja kuljetuslaitteitten kehitys-, ja käyttömahdollisuuksia lähitulevaisuudessa.

=======================================

07.09.2024KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
01.09.2024 15.00KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 3/3 lauantai
01.09.2024 10.00KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 2/3 perjantai
29.08.2024KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 1/3 torstai
08.09.2024 18.00Neliakselisen puutavara-auton omapaino ja kuormatilan koko ovat ratkaisevassa asemassa.
08.09.2024 17.00Mutta mistä mahtaakaan johtua tolppaporkeuksien hurjat erot ???
08.09.2024 15.00Puutavarapankkojen tolppapituudet kasvaneet merkittävästi
08.09.2024 13.00Metsäteollisuuden vaatima pankkojen minimi runkokorkeus on 12.0cm.
08.09.2024 12.00Sinkkipankkomallistomme kehittyy maailman kattavimmaksi pankkomalliksi.

Siirry arkistoon »