Mistä johtuu pankkojen "rasvaliukkaat" pinnat???
21.07.2024 11.00
![Jarrutushidastuvuus 6.5m/s2. Nippusidonta piti. Vaade 9m/s2.](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1641096803143_1_orig.jpg)
Kaiki johtuu jostakin, mutta mistä johtuu puutavarapankkojen "rasvaliukkaat" pitopinnat ???
Puutavarapankoilla ajetaan puuta, ja niitten kuuluu pitää puuniput kyytissään kaikissa mahdollisissa raakapuun maantiekuljetusten ajotilanteissa , niin metsäteillä, kuin maanteillä, ja tehdasalueillakin.
![Sileätolppaisten nippusidonta asettaa erityistä vaikeusastetta niitten liikenneturvalliselle käytölle.](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1628322949223_6_orig.jpg)
Puutavarapankkojen pitovoimat ovat tärkeitä, ja sen ymmättävät kaikki pankkojen käyttäjät sekä kanssaliikennekkin.- Mutta mistä johtuu se, että pankot ovat edelleenkin pääosin "rasvaliukkaita" , ja niput ovat monesti epävarmojenkin sidontojen varassa.
Pankkojen "rasvaliukkaat" pinnat periytyvät historiasta.
Pankkojen suunnittelun perustana on edelleenkin historia, joka puoltaa liukkautta, ja alumiinia, mihin ei sen pehmeydestä johtuen ole mahdollista kunnon pitopintoja rakentaakkaan. Kaiken lisäksi reräspankkojen suunnittelun historia juontaa veteen pudotuksen pankkomalleista , joissa liukkaat pinnat olivat toiminnan elinehto.
![Jarrutettaessa 5 m/s2 kävi näin - kestovaatimus 0n 8m/s2 !!!](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1631690966652_16_large.jpg)
Nämä Pohjolan pankkojen perusominaisuudet ovat "periytyneet" koko Euroopankin pankkovalmistajien tuotteistukseen , ja ne eivät suurilta osiltaan totuudessa enää sovellu , eisätkä siten myöskään täytä maantieliikenteen monestakin suuntaa tiukentuneita turvallisuusvaateita.XXhj.21.7.2024
|