Raakapuuvaunut ovat vakiomitoilla., ja pankkoja ei siirrellä - mutta , mitenkä se on lainkaan mahdollista???

09.12.2023 17.00



Raakapuuvaunut lastataan, ja ne puretaan "formulavarikkovauhdilla" . Vaunuuja, eikä niitten pankkoja siirrellä koko käyttöikänsä aikana ja tämä kiinteä pankkojako toimii kaiken lisäksi  molemmissa VR- vaunutyypeissä.

snpss_mittapiirros

snpss-vaunut lastataan joko pinolta, tai puutavara-yhdistelmistä suutehokuormaajilla.Vaunujen pankkojako on tehdasasenteinen, ja niitä ei ole tarve siirrellä, eikä niitä saakkaan siirtää pois vakiopaikoiltaan.

 sp-vaunun mittapiirros

sp- vaunut ovat vanhemman tyyppisiä ns. lavettivaunuja, joihin raakapuun lastaus tapahtuu pääosin aina puutavarayhdistelmästä sen peräasennusnosturilla yhdistelmästä  suoraan vaunuun. Toimintaa helpottaa merkittävsti autolastin, ja junavaunun yhtäläinen koko, ja kantavuus.

Molemmat junavaunumallit ovat kymmenpankkoisia = kolmosselle, ja tukki-/rankamitalle mitoitettuja. Pankoissa on 100%:set liukuestepinnat. ja nippusidonta on minimoitu vaunuletkan  päimmäisiin nippuihin.

19.01.2025KATSO TÄSTÄ 17.1. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
26.01.2025 18.00Miksi suuri osa pankoista muovipinnotetaan ja teipit vain lisääntyy???
26.01.2025 17.00Puutavarapankkon lujuusluokat on merkittävä jokaiseen pankkoon pysyvällä merkinnällä.
26.01.2025 16.00Pankkomuovien tulevaisuus.
26.01.2025 15.00Terminatorimiehet ottavat metsäteollisuuden muovikiellon tosissaan.
26.01.2025 14.00Pankkojen lujuusluokat.
26.01.2025 13.00100%:nen muovittomuus saadaan nopeasti koko raakapuun korjuu-, ja kuljetusketjuun.
26.01.2025 12.00Pankkotyypit Suomessa.

Siirry arkistoon »