Etuseinien materiaalivaihtoehdot.

04.02.2024 17.00


Suomalaisten puutavara-autojen lain vaatimukset täyttäviä etuseiniä valmistetaan pääosin alumiinista, ja terksestä, sekä näitten "sekoituksista".

-Alumiinia käytetään etuseinämateriaalina profiilisina , sekä levynä. Profiiliset alumiiniseinät ovat yleisesti kaikilta osin teräksisiä pulttiliitoksia lukuunottamatta alumiinia.

-Alumiinilevyistä valmistetut etuseinät ovat pultatut teräksisiin apurunkoon kiinnitettäviin tukikehikoihin. Levymateriaalina on karkaistu alumiinilevy.

-Teräsverkko etuseinä on valmistettu hitsaten tukikehikkoon, ja kiinnitetty pulttiliitoksin apurungon etuseinäkiinnityspisteeseen.

- Teräslevyetuseinät ovat , joko laserreijittyjä, tai umpinaisia, tai niitten välinuotoja. Seinälevyt ovat kasattu, ja kiinnitetty pulttiliitoksin tukikehikoihin ja apurungolle.



Tulevaisuudessa etuseinien muovittomuus tulee olemaan niillä lisävaatimus, jonka valtaosa Suomen puutavara-autojen seinämalleista jo nyt esimerkillisen hyvinkin täyttää.XXhj

07.09.2024KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
13.09.2024 13.00b. - Puutavaranipun sidonta koostuu kitkapinnoista ja sidontavoimista sekä nipun ladonnasta.
13.09.2024 11.00a. - Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
13.09.2024 9.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
13.09.2024 7.00Polttoainesäästöjä siis on mahdollista siepata, jopa ilman euronkaan investointia.
13.09.2024 3.00Kyllä "Exteilläkin" voi säästää polttoainetta.
13.09.2024 0.07Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
12.09.2024 18.00Oikea kuormamuoto on polttoaineen säästöä, jopa 5l/100 kuormattuna-ajossa-
12.09.2024 17.00Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.

Siirry arkistoon »