Miksi teräspankot alkavat kuitenkin olla "piikkipaikalla" ???

17.03.2024 11.00

 Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.

"Pankkometalleissa" alumiinin myötöraja on alle 300Mpa . kun se on ultralujilla pankkoteräksillä jo yli 900Ma - elikkä yli kolminkertainen. Alumiinin litrapaino on 1/3 teräksestä, mutta sen hyödyt katoavat tuohon ja sen kimmomoduliin, joka sekin on luokkaa 1/3 teräksistä.- Lisähaittaa alumiinipankoille tuo niitten sidonnaisuus "profiilivalmistukseen".

Ensimmäinen Terminatorerä kuumasinkissä 2010.


Nykytekniikan terästen optimimuotoilun mahdollisuus ja laskentamenetelmät antavat mahdollisuuden teäksien täysimittaiseen hyödyntämiseen myöskin ilman pankkojen painoa lisääviä ja käyttöikää heikentäviä "proteesivahvikkeita" . - Pankoissa tärkeimmät tulevaisuuden  "teräspankkoedut" muodostaa omapaino, aerodynamiikka, kuormatilakoko .sekä 100%:nen kuorman sidontaa varmistava liukuestepinta, ja sinkittynä täysin muoviton kuormatila kaikkine muovittomine varusteineen.XXhj.17.3.2024

27.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
27.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
27.04.2024 9.00Kompakti etäisyysanturi jopa 60 metrin mittausetäisyydellä
27.04.2024 7.00Autonomisesti liikkuvissa työkoneissa vakavia turvallisuuspuutteita
27.04.2024 3.00IFAT 2024: Sennebogenilta uusi purkukone
27.04.2024 0.07SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta

Siirry arkistoon »