Mikä on 76-tonnisen puutavarayhdistelmän järkevä omapaino???

24.03.2024 15.00

154075277_10222420223868267_658040476486008306_o555kk

Suomalainen perus 76-tonninen yhdistelmä muodostuu neliakselisesta peräasennus kuormaajallisesta vetoautosta, ja viisiakselisesta perävaunusta. Normaaliajoissa nämä punnitaan päivittäin sekä kuormassa,- että tyhjänä , ja niitten alustojen työpaino on tarkasti ajomiesten tiedossa.

Suomalaiset puutavarayhdistelmät ajavat samoilla säännöillä, samanlaisia puita, ja samantasoisia teitä, ja saman ajoaikalain , sekä valvonnan alla.

Näitten omavalintaisten yhdistelmien alustapainoissa on järkyttävän suuriakin painoeroja, ja "loiskuormankin" paino, ja vaikutukset ovat jo kaikille tuttuja - tämä vaihtelevan suuruinen paino on jo käyttäjäkunnan tiedossa/ ja osaltaan myös hallinnassa.

Mutta mikä on 76-tonnisen yhdistelmän järkevä omapaino , kun yhdistelmän pelkillä varustevalinnoilla siihen voi vaikuttaa yllättävänkin monilla tuhansilla kiloilla.XXhj.24.3.2024

Seuraavaksi klo 17:00:
76-tonnisten painot kuormaajalla.

27.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
27.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
27.04.2024 11.00Onko "junapankkojako" ainut oikea???
27.04.2024 9.00Kompakti etäisyysanturi jopa 60 metrin mittausetäisyydellä
27.04.2024 7.00Autonomisesti liikkuvissa työkoneissa vakavia turvallisuuspuutteita
27.04.2024 3.00IFAT 2024: Sennebogenilta uusi purkukone
27.04.2024 0.07SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta

Siirry arkistoon »