Mistä johtuu VR-raakapuuvaunujen kymmenen tonnin kantavuusero???

14.04.2024 12.00

VR-raakapuuvaunumallit ovat molemmat neliakselisia, ja niitten akseliväleissä ei ole merkittäviä eroja, mutta kokonaispainoero on kuormattuna 10 tonnia ja kuormakokoerokin tuo 10 tonnia. - Mistä tuo ero on saatu aikaiseksi:

Raakapuuvaunut - Snpss, Snps Kaaviokuva

Taara t 24,5
Kuorma t 65,5



Raakapuuvaunut – Sp, Sps, Spa, Spar Kaaviokuva

Taara t 21,3 / 22,0 22,2 22,9 / 22,3
Kuorma t 58,5 / 58,0 57,5 57,0 / 57,5

Ratojen kesto ja vaunujen akselistot määrittävät
sallitun kokonaispainon - mistä tuo kymppitonnin
kuormakokojen ero aiheutuu???
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
29.04.2024 18.00TimberRoad perävaunu.
29.04.2024 17.00TimberRoad yhdistelmäparin kuormatilavalinta.
29.04.2024 15.00TimberRoad yhdistelmien polttoainesäästöt.
29.04.2024 14.00Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
29.04.2024 13.00Tiesitkö,että : - Aerodynamiikka ominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta.
29.04.2024 12.00Hakatun puun kokonaismäärä pieneni vuonna 2023 - energiapuuta korjattiin ennätyksellisen paljon

Siirry arkistoon »