Puutavarapankon kuormapinta-ala on vaikea käsite.

15.04.2024 10.00

Kuormaus on lopulta avainasemassa nippusidonnassa ja kuorman painossa..

Puutavarapankon kuormapinta-ala tuntuu äkkipäältä aivan selkeältä, mutta tarkemmin ajateltuna se onkin vaikea. ja moneltakin osin muuttuva käsite.


Vaikeusastetta tekee itse kuorman aiheuttamat muutokset pankon kuormapinta-alaan. 

Väite: Kuorman ylileveys johtuu enempi lastauksesta, kuin pankoista.


Puutavarapankon muutoksille on asetettu äärirajat sekä korkeuteen, että pankon leveyteenkin.Nämä liikennelakien määrittelemät maksimimitat ovat äärirajoina sekä tyhjälle , että kuormatullekkin yhdistelmälle.

Ylileveys otetaan käyttöön, kun kuormatila käy muuten ahtaaksi.

Puutavarapankon valmistuksessa on ennakoitava sille lastatun kuorman vaikutukset pankon muotoon, ja se vaikutus on huomioitava tyhjän pankon kuorrmitusennakkona pankon rakenteissa. Pankon kaikki äärimitat on oltava kaikilta ulkomitoiltaan yhdistelmälle sallittujen äärileveyksien, ja äärikorkeuksien rajoissa myöskin kuormattuna pankon maksimi sallitulle kuormapainolle, ja korkeudelle.XXhj.15.4.2024

29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
29.04.2024 18.00TimberRoad perävaunu.
29.04.2024 17.00TimberRoad yhdistelmäparin kuormatilavalinta.
29.04.2024 15.00TimberRoad yhdistelmien polttoainesäästöt.
29.04.2024 14.00Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
29.04.2024 13.00Tiesitkö,että : - Aerodynamiikka ominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta.
29.04.2024 12.00Hakatun puun kokonaismäärä pieneni vuonna 2023 - energiapuuta korjattiin ennätyksellisen paljon

Siirry arkistoon »