Illuusio alumiinipankkojen keveydestä , turvallisuudesta, sekä tuottavuudestakin on tekniikan historiaa.

31.01.2025 15.00

aaaensimmäiset mainosteipatut pankot qwennettiin 1976l

Kun aloitin alumiinipankkojen, ja apurunkojen valmistuksen, oli teräs kolmeseiskaa, ja alumiini kolmeseiskaa. Kun alumiini antoi profilointitekniikan, ja suurempien profiillimuotojensa , ja pienemmän litrapainonsa ansiosta taipuman keston, saatiin teräspankkoihin serrattuna keveysetu, joka oli tuolloin merkittävä.- Haittapuolia ei ollut, koska kuormakoko ei ollut ratkaisevassa asemessa.

Ensimmäinen kuumasinkittu kokonainen varustepaketti tehtiin 2000 luvun alussa.

Vuosikymmenten kuluessa alumiiniprofiilit ovat pysyneet saman kaltaisina niin muodoiltaan, kuin lujuuksiltaankin ja vain teräkset ovat kehittyneet "rautaluokasta - ultralujiin" ja samalla 3-d tekniikan osaaminen ja konekanta on mahdollistanut optimimuotoilun, niin painon, kuin aerodynamiikan- , ja myös liikenneturvallisuudenkin osalta.- Alumiinin etuna on kuitenkin edelleenkin jäljellä sen täysin muoviton pinnoite.



Ultralujien valmistus ja muotoilu on pääosin kaikkien valmistajien osalta perustunut maalipinnoitteeseen, joka valitettavasti on muovipohjaista, ja se on irrotessaan todellista supermyrkkyä sellunkeitossa. 

Teipit tulivat pankkoihin 1976 ja ovat siellä mainostarkoituksessa,

Muovia on myäs alumiinipankoissa teippien muodossa, mutta ne on helppo-, ja valmistushintaakin sadoilla euroilla halventava tuotannosta poisjättö operaatio, joka onnistuu kaikille nykypäivän alumiinipankoille. - Kaiken lisäksi teipittömyys (=muovittomuus) on toteutettavissa jopa käytössä oleville vuosikymmenienkin vanhoille pankoille edullisesti, ja nopeasti pankkoja autosta poistamatta, ja purkamatta kaikkien käytössä olevalla höyrypesurilla.

Aeridynamiikkaa pankoissa.

Teräspankoista teippien poisto ja muovimaalinkin poisto onnistuu kaikista pankkomalleista, mutta sinkitys onkin vanhan tekniikan lattavahvisteisille pankoille todellinen ongelma, joka tuhoaa pankot 450 asteisessa sinkkikylvyssä räjähtämällä vaarallisesti, ja tuhoamalla samalla pankkorakenteet vaarallisiksi käytössä.-- Muovinpoisto on tehtävissä turvallisesti vain Terminator-tekniikan pankkomalleille pelkällä teippien ja muovipinnoitteen poistolla teräsraepuhalluksella, sekä muuttamalla pinnoite nopeasti kuluvasta sellutuhoja tuovasta muovipinnotteesta "ikuiseen" kuumasinkitykseen sen 20-vuoden pinnoitetakuulla. XXhj.31.1.2025

Pankkomyynti ja toimitukset 24/7:
    Heikki Jokela      050 4129 024
     Markku Hirvi      0400 148 584
     Esko Leppänen   040 515 3716

15.02.2025KATSO TÄSTÄ 14.2. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
16.02.2025 9.00UPM:n virtavesiohjelma tuottaa tulosta - uhanalainen taimen palasi kutemaan Arvajankoskelle
16.02.2025 7.00Mikä on viimeisin pankkovalmistajasi oma tekemänsä keksintö???
16.02.2025 3.00Metsän monimuotoisuutta voidaan lisätä puunkorjuun ja metsänhoidon yhteydessä - näin Finsilva onnistui 2024
16.02.2025 0.07Onko mahdollista tehdä raakapuuyhdistelmiä tuottavia keksintöjä ilman taksojen tippumista???
15.02.2025 18.00Kourallinen kuitua painaa 300 kg-1600kg. - Kuormatilan koko määräytyy kevyimmän lajikkeen mukaisesti
15.02.2025 17.00Pankkojen leveys??? - Mistäpä se mitataan, jos se ei näy pankosta???
15.02.2025 15.00"Kadonneen kuormatilan metsästys" : - Puutavarayhdistelmien kuormatilavertailu.

Siirry arkistoon »