Illuusio alumiinipankkojen keveydestä , turvallisuudesta, ja tuottavuudesta on tekniikan historiaa.

23.04.2024 10.00

aaaensimmäiset mainosteipatut pankot qwennettiin 1976l

Kun aloitin alumiinipankkojen, ja apurunkojen valmistuksen, oli teräs kolmeseiskaa, ja alumiini kolmeseiskaa. Kun alumiini antoi profilointitekniikan, ja suurempien profiillimuotojensa , ja pienemmän litrapainonsa ansiosta taipuman keston, saatiin teräspankkoihin serrattuna keveysetu, joka oli tuolloin merkittävä.- Haittapuolia ei ollut, koska kuormakoko ei ollut ratkaisevassa asemessa.

Ensimmäinen kuumasinkittu kokonainen varustepaketti tehtiin 2000 luvun alussa.

Vuosikymmenten kuluessa alumiiniprofiilit ovat pysyneet saman kaltaisina niin muodoiltaan, kuin lujuuksiltaankin ja vain teräkset ovat kehittyneet "rautaluokasta - ultralujiin" ja samalla 3-d tekniikan osaaminen ja konekanta on mahdollistanut optimimuotoilun, niin painon, kuin aerodynamiikan- , ja myös liikenneturvallisuudenkin osalta.- Alumiinin etuna on kuitenkin edelleenkin jäljellä sen täysin muoviton pinnoite.



Ultralujien valmistus ja muotoilu on pääosin kaikkien valmistajien osalta perustunut maalipinnoitteeseen, joka valitettavasti on muovipohjaista, ja se on irrotessaan todellista supermyrkkyä sellunkeitossa. 

Teipit tulivat pankkoihin 1976 ja ovat siellä mainostarkoituksessa,

Muovia on myäs alumiinipankoissa teippien muodossa, mutta ne on helppo-, ja valmistushintaakin sadoilla euroilla halventava tuotannosta poisjättö operaatio, joka onnistuu kaikille nykypäivän alumiinipankoille. - Kaiken lisäksi teipittömyys (=muovittomuus) on toteutettavissa jopa käytössä oleville vuosikymmenienkin vanhoille pankoille edullisesti, ja nopeasti pankkoja autosta poistamatta, ja purkamatta kaikkien käytössä olevalla höyrypesurilla.

Aeridynamiikkaa pankoissa.

Teräspankoista teippien poisto ja muovimaalinkin poisto onnistuu kaikista pankkomalleista, mutta sinkitys onkin vanhan tekniikan lattavahvisteisille pankoille todellinen ongelma, joka tuhoaa pankot 450 asteisessa sinkkikylvyssä räjähtämällä vaarallisesti, ja tuhoamalla samalla pankkorakenteet vaarallisiksi käytössä.-- Muovinpoisto on tehtävissä turvallisesti vain Terminator-tekniikan pankkomalleille pelkällä teippien ja muovipinnoitteen poistolla teräsraepuhalluksella, sekä muuttamalla pinnoite nopeasti kuluvasta sellutuhoja tuovasta muovipinnotteesta "ikuiseen" kuumasinkitykseen sen 20-vuoden pinnoitetakuulla. XXhj.23.4.2924
02.05.2024Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
03.05.2024 18.00Terminator, ja TimberMaxx Evolution - kaksi pankkomallia ja molemmissa kolme lujuusluokkaa.
03.05.2024 17.00Renaultilta täysin uusi Symbioz-perheauto
03.05.2024 15.00Raskone ostaa Asennustyö M Ahlqvist Oy:n osakekannan ja vahvistaa raskaan kuljetuskaluston huolto- ja korjauspalveluitaan Varsinais-Suomessa
03.05.2024 13.00Evo 5, Evo 7 ja Evo 10 kokoluokat täyttävät kaikki pohjoismaiset pankkovaatimukset.

Siirry arkistoon »