XXL - ruosteenesto .

10.05.2022 4:27

xxl_vihreaTerminator XXL pankkomalliston suunnittelussa ruosteenesto-ominaisuuksille laskettiin erittäin suuri painoarvo.- Tämä tietoisena siitä,että markkinoinnissa vertailutuoteena on eloksoitu alumiinipankko ja rasitteena vanhanmallisten teräspankkojen ruostumishistoria.

Alumiinipankko ei ruostu, se patinoituu.

dscf4139.jpgAlumiinipankko on pehmeäpintainen , joten puutavarakuormatilana se on altis kouravaurioille.Pinnoista lähtee paloja ja purkukone aiheuttaa pitkiä syviä naarmuja.Nämä pintavauriot eivät näy äkkipäältä katsoen häiritsevinä värieroina. Pankko pysyy siistinä vuosia.

Vanhanmalliset teräspankot halvalla maalattuna ruostuvat rumasti.

ruoste_fotest_kukkamokopio.jpgTeräspankkojen yksi suurin ongelma on ollut ruostuminen ja ruosteenestomaalien vastuuton käyttö. Huolimattomasti hiekkapuhalletut ja joskus täysin hiekkapuhaltamattomat pankot on pahimmillaan maalattu vain pintamaalilla ruiskuttaen niihin ohut juuri ja juuri peittävä maalikerros.Näitä "kuppaisen" näköisiä pankkoja on vielä nytkin jokapäiväisessä liikenteessä. Ruukin säänkestävästä Optim 960 W teräksestä valmistetut tuotteet eivät ole tällaisia.

Vanhanmallinen teräspankko ruostuu myös sisältä.

ruostevaurio.jpgMoni on huomannut myös sen, että vanhanmalliset pankot alkavat ohentua sisältäpäin sitämukaa, kun  ruostuminen etenee.Nopeimmin ja pahiten tämä tulee ilmi pankkokiinnitysten kohdalla , kun pankkorungot alkavat joustaa ja taipua, eikä ne enää kestä käytössä.Pankot alkavat menettää lujuutensa jo viidenvuoden käytön jälkeen.

Terminator XXL mallistossa on  ruostuminen estetty raaka-ainevalinnoin ja vastuullisella pintakäsittelyllä.

xxl_pintak_sinkki2.jpgTerminator XXL pankkojen valmistus aloitettiin tasan viisi vuotta sitten valitsemalla raaka-aineeksi kuumasinkitty Ruukin Optim 900 QC - ultraluja teräs.Tämä siksi, että pystyimme vastuullisesti valmistamaan kevyen ja lujan teräspankon , jossa saimme käyttää teräksen ominaisuudet täysin hyödyksi. - Tämä siksi, että ruostuminen oli estetty vuosikymmeniksi eteenpäin.

xxl_vihrea_oranssiTerminator XXL pankoissa alettiin siirtyä Ruukin uusimpaan Optim 960 (QC)W kuljetusvälineteräkseen heti ensimmäisistä valmistuseristä alkaen. Ruukin ultraluja teräsmallisto sai tuolloin tuotevalikoimaansa ensimmäisen pankkomateriaalin, jolla on hyvät mahdollisuudet selvitä alumiinipankkojen kanssa myös ulkonäön säilymisen suhteen.

xxl_punainen_Terminator XXL pankoissa on nyt käytössä yksinomaan Ruukin Optim 960 W teräs, joka on ns.säänkestävää terästä, joka patinoituu paljailta pinnoiltaan (pankon sisäpinnat) ja peittyy patinakerroksella myös niiltä pinnpiltaan, jotka kolhiintuvat kovasta käytöstä.

Terminator XXL pankot viimeistellään erityisellä huolella XXL laatuluokkaan.

xxl_pankkoniput_punainan_ja_hopealakkaTerminator XXL pankkojen valmistuksessa ja tuotteen viimeistelyssä on huomioitu pankon vastuullinen kilpailuasetelma alumiinipankkojen pintakäsittelylaadun ja kilpailukykyisen painon kanssa.

XXL pintakäsittelyssä pankkonippu (4kpl) teräsraepuhalletaan kauttaaltaan parhaaseen laatuluokkaan.Puhalluksen jälkeen pankkonippu siirtyy puhdistuspuhallukseen ja maalaustarkastuksen viimeistelyyn.

Viimeistelty pinnoiltaan täysin pölytön pankkonippu esilämmitetään uunissa 140 asteeseen,jolloin siitä poistetaan kaikki mahdollinen kosteus.Tämän kosteuspoiston jälkeen tulee sinkkipinoitteen ruiskutus ja uunitus 210 asteisessa uunissa.Sinkkipinnoiteuunituksen jälkeen pankkopinnoille ruiskutetaan pintamaalikerros ja maali paistetaan kiinni taas 210 asteessa.Jos viimeistelyyn kuuluu lakkaus,tehdään se uunituksineen heti pintamaalikerroksen uunituksen jälkeen.

XXL ruosteenestokäsittely on jo käsite.

pankko_rasitukset_purussa.jpgTerminator XXL pankkojen ruosteenesto-käsittely on jo käsite.Neljä vuotta puunajon rasituksia kestäneet XXL pankot ovat osoittaneet käyttäjilleen - sekä kaikille muillekkin pankkojen maalipintojen kestoa ihmeissään seuranneille sen, että XXL pintakäsittely kestää hyvin vertailun alumiinipankkojen pinnoitteisiin. Lisäksi Terminatorien kaiken kattava värivalikoimakin on tässä kunniakkaassa XXL luokassa. XXhj.10-5-2022






24.05.2022 0:07Polttoaineen hinnan tuplaantuminen tuplasi TimberRoad- kaluston polttoainesäästöt euroina..
23.05.2022 18:08Tiesitkö,että : TimberRoad projektilla ladataan lisätehoa puutavara-autoihin.
23.05.2022 15:57TimberRoad yhdistelmien säästökohteet.
23.05.2022 11:35TimberRoad siirtokuljetusten yksi tuottavuuseduista on moninkertainen punnitus.
23.05.2022 10:44Kevät TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 Ce pankoista !!!
23.05.2022 10:10TimberRoad "syöttöautomallit".
23.05.2022 9:20Mikä on TimberRoad - projekti ???
23.05.2022 7:45Kourallinen kuitua painaa 300 kg-1600kg. - Kuormatilan koko määräytyy kevyimmän lajikkeen mukaisesti
23.05.2022 5:45TimberRoad yhdistelmäparin "syöttöauto".
23.05.2022 3:13Siirtoautojen osuus raakapuun maantiekuljetuksissa on nyt kovassa kasvussa.

Siirry arkistoon »