Luulo ei oo tiaron väärtti. - Luuloja pankoista.

06.06.2024 7.00

18891850_441213732902938_6703317039928023311_o

Vanha pohjalainen sanonta -"Luulo ei oo tiaron väärtti"- on palautettava puutavarayhdistelmiä ja niitten pankkovalintoja tekeville puutavara-autoilijoille mietittäväksi  -  aivan, vaikkapa vain kannattavuuden tukevoittamiseksi.

Tässä kolme "kullanarvoista" pinttymää, jotka ovat jääneet monelle ammattilaisellekkin ns. oikeana totuutena rasittamaan tulopuolelle tarvittavaa kehitystä :

1. Alumiinipankko on teräspankkoa kevyempi???

alumiini_pankkovertailukuva

 VÄÄRIN: Alumiinipankko ei olekkaan teräspankkoa kevyempi, vaan päinvastoin.            Alumiinipankko on teräspankon kanssa saman painoinen , tai sitä selvästikkin painavampi.
 Ultralujista teräksistä (960 QC/W) valmistettujen pankkojen lujuus/painosuhde on alumiinia  edullisempi.

2. Alumiinipankko on teräspankkoa
kestävämpi???


 VÄÄRIN: Alumiinipankko ei ole teräspankkoa kestävämpi , vaan päinvastoin.Perinteisestä 650  luokan teräksestä valmistetut pankot ovat jo alumiinipankkoja kestävämpiä. Vastaavasti 960  QC/W teräksiset ovat käyttöiältään aivan omassa kestoluokassaan niin käyttörasitusten  keston, kuin turvallisen käyttöajankin suhteen. 

3.Alumiinipankko on teräspankon
kanssa samantilavuuksinen???

  VÄÄRIN: Alumiinipankko ei ole teräspankkojen kanssa alkuunkaan kilpailukykyinen kuormatilojen kokoluokissa. Alumiinipankon profiilien äärimitat ovat teräspankkoja  epäedullisemmat ,  tehden kuormatilakoon alumiinisilla pankoilla varustetussa autossa ja  perävaunussa 5%- 10%  teräspankkoja pienemmiksi.

Totuus on useasti tarua ihmeellisempi. Yllä esitetyt kolme ,- vieläpä melko yleistäkin , käsitystä vaikuttavat merkittävästi puutavaranajon kannattavuuteen heikentäen alumiinikuormatilaisten yhdistelmien tulosta useilla prosenttiyksiköillä .XXhj.6.6.2024


14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
08.06.2024KATSO TÄSTÄ 7.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
15.06.2024 13.00Mutta mistä koostuvatkaan ilmaavastuksen aiheuttamat hurjat kulut???
15.06.2024 11.00Ponsselta uusia ratkaisuja tuottavuuden ja kannattavuuden parantamiseksi
15.06.2024 9.10KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS!
15.06.2024 9.00Maksimaalinen kuormatilakoko : - Tuottavin tavoiteltava kuormatilakoko 120-130 m3!!!
15.06.2024 7.00Nimitykset: Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024 3.00USB-C-latausliitin pakolliseksi uusiin laitteisiin koko EU:ssa

Siirry arkistoon »