Terminator XXL pankkomallistojen peruspaketit ovat nyt kasassa poistettavaakin on = teipit..

10.03.2023 3.00

Terminator XXL pankkomallistojen kehitystyö aloitettiin yli neljätoista  vuotta sitten, jo vuonna 2008. XXL-mallisto on pysynyt perusrakenteeltaan lähes täysin alkuperäisessä muodossaan. Kuitenkin Terminator on kasvanut ja kehittynyt paremmasta parempaan koko seitsenvuotisen kehityskaarensa ajan.



Terminator malliston kehitystyö aloitettiinkin heti, kun tuli selväksi alustavat vakavammat kaavailut kokonaispainokorotusten täytäntöönpanosta. Korotusten tuoma nippukoon kasvu vaatii kuormatilakoon maksimointia ja totaalisia muutoksia totuttuihin pankkorakenteisiin.- Kehitysprosessissa on mukana myös Metsäteollisuuden viesti: "Muovi on myrkkyä sellunkeitossa".

Terminator XXL 8.8 CE poikkileikkaus tolpan alapään tarkistuspisteestä.Terminator XXL 8.8 CE poikkileikkaus tolpan alapään tarkistuspisteestä.

Terminatoreitten muotoilun ja kuormatilakoon kasvattamisen kehitystyö aloitettiin välittömästi ja ensimmäiset pankot esiteltiin jo seuraavana vuonna FinnMetkossa . Terminator oli tuolloin valmistettu Ruukin Optim 900 QC ultralujasta ja se oli viimeistelty metallipintaisella  kuumasinkkauksella. - Seuraavaksi tuli "kehiin" säänkestävä ultraluja Ruukkilainen.



Terminator tuotanto sai koe-erät Ruukin Optim 960 QC/W super uutuusterästä 2010. Tämä teräsmateriaali on testien ja kokeilujen jälkeen valittu Terminator-teräkseksi. Nykynimeltään STRENX 960 QC/W on paras saatavilla oleva teräslaatu ajoneuvojen pankkomateriaaliksi.

Terminatoreitten kuormituskeston vaatimukset kasvoivat "Pohjolan" pankkomallistossa tolppakorkeuden kasvun myötä. Tolppakorkeudet kasvoivat viidessä vuodessa 50 sentillä. Tuo puolen metrin kuormakorkeuskasvu vaatii tolpilta lujuuslisää, joka oli huomioitava koko pankkorakenteessa , myös pankkojen kiinnityksissä ajoneuvorungoille . Terminatoreissa vahvistusta ei tehty epäjatkuvuuskohtia tuovilla vahvikkeilla, -vaan optimoimalla materiaalivahvuus erikoismitoitetuin levypaksuuksin , sekä "tolppien viidensillä kulmilla".



Terminator kiinnikkeet muuttuivat vahvistustarpeitten mukana nykymuotoihinsa ja perävaunun etupankko sai erikoislujan "tuplakiinnikkeen. 

Terminator on kehittynyt nykymuotoonsa nyt jo 14.vuotta. Tänä aikana mallisto on kasvanut esimerkilliseksi  "Eurooppamallistoksi" ja "Pohjoismaiseksi" peruspankoksii, jotka ovat kaikki ulkonäöltään ja osamääriltään toistensa kanssa identtisiä, vain lujuusluokat ja mitat poikkeavat tarvekohtaisesti toisistaan.

Teipit ovat turhakkeita- huomioteipit suojassa alustarakenteissa.XX-Express kuljetukset saivat

Terminator mallisto on kokonaisuudessaan nyt täysin "paketissa". Terminator -työtupeama kesti sen seitsemän vuotta, mutta olemme vastaavasti saman ajan edellä vasta nyt tilapankkotuotantoa aloittelevia kilpakumppaneitamme. - Seuraavaksi alamme kehitellä kuormansidontalaitteita nykyvaatimusten mukaisiksi ja nyt olemme jo poistaneet  muoviteipit koko pankkomallistostamme.Teipit onkin vain haitta, ja olemme korvanneet teippimerkkaukset "ikuisin" laserleikkauksilla tehdyin merkinnöin.

- Kaiken lisäksi tuomme 2023 takaisin pankkomarkkinoillemme irtotolppaisen TimberMaxx Evolution malliston ja vain kuumasinkittynä = 100% muovittomana ja 20 vuoden pinnoitetakuulla!!!XXhj.10.3.2023

Heikki Jokela
050 4129 024
Markku Hirvi
040 123 9973

23.02.2024KATSO TÄSTÄ 23.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
20.02.2024=================== Evo 5 Z, Evo 7 Z ja Evo 10 Z -tarjouspaketit alkuvuodelle 2024 4+6 = 6 ja 10 pankkoisiin yhdistelmiin
01.03.2024 0.07Kuumat ja kuivat kasvuolosuhteet sekä työvoiman heikko saatavuus puutarhaviljelyn haasteina
29.02.2024 17.00Olisiko viisasta ajattaa tyyliin mies ja hevonen ???
29.02.2024 15.00Muovipinnoitteitten määrä Suomen raakapuuvaunuissa on luokkaa 100.000kg.
29.02.2024 13.00Korpipojat Oy: Korpimetsien korjuuta luontoa kunnioittaen
29.02.2024 12.00Mielestäni teippien liimaus uusiin pankkoihin on valmistajien täydellistä vastuuttomuutta.
29.02.2024 11.00MAN valmistautuu raskaan liikenteen sähköistymiseen avaamalla akkukorjaamoiden verkoston Eurooppaan
29.02.2024 9.00Karkeasti jopa 200- tonnia muovipinnoitetta raakapuuketjussa !!!??? !!!

Siirry arkistoon »