Liukuesteet ja ilmavirtauksien suuntaus tuo liikenneturvallisuutta.

23.05.2023 11.00

Terminatorpankkojen liukuestepinnat ja ilmanvirtauksien ohjaus tuovat puutavarapankkoihin liikenneturvallisuuslisän.


Liukuestepinnat:

Liikenneministeriön asetus 940/1983 määritteli jo aikanaan puutavarapankkojen rungoille pakollisen vähintään 10 mm korkeat liukuestesärmät. Liukuesteitten toimivuus on kiinni niitten purevuudesta puutavaranippujen kosketuspintoihin.

alu_tolppaliukueste_kuormassa.jpgaluliuku_rautahammas_2.jpg

Terminatoreitten pankkorunkojen liukuestepinnat ovat asetusten mukaisesti terävät ja niitten purevuutta on tehostettu "rautahammastuksella" , jotka estävät nippujen luistoa tehokkaasti äkkijarrutuksissa ja törmäystilanteissa. Nippujen pysyvyyttä on lisäksi parannettu merkittävissä määrin tolppien sisäpuolisilla 100%:lla liukuestepinnoilla , jotka tuovat ratkaisevan  lisän liikenneturvallisuuteen sileäpintaisiin tolppiin varrattuna.

Ilmanvirtauksien suuntaus.



EU:n vaatimukset kuorma-autoyhdistelmien ilmanvastusvoimien pienentämisestä tuovat polttoainesäästöjen ja päästöjen vähennyksen lisäksi parannusta myös liikenneturvallisuuteen. Paremman aerodynamiikan myötä pienenevät myös yhdistelmien pöly- ja lumipyörtrilyt. Tämä kehitys parantaa kanssaliikenteen näkyvyyttä ja samalla liikenneturvallisuutta.



Terminatoreitten muotoilussa on huomioitu polttoaineen kulutusta ja päästöjä pienentävä aerodynaaminen muotoilu joka samalla suuntaa ajon aikana ilmavirtauksia yhdistelmän pyörteiseen kuormatilaan. Pyörteilyn minimointi pienentää lika-/lumikuormaa sadoilla kiloilla ja parantaa samalla takanatulevan liikenteen näkyvyyttä lumi- ja vesisateessa sekä pölyisillä tieosuuksilla.



Heikki Jokela
050 4129 024

11.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
08.06.2024KATSO TÄSTÄ 7.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
15.06.2024 13.00Mutta mistä koostuvatkaan ilmaavastuksen aiheuttamat hurjat kulut???
15.06.2024 11.00Ponsselta uusia ratkaisuja tuottavuuden ja kannattavuuden parantamiseksi
15.06.2024 9.10KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS!
15.06.2024 9.00Maksimaalinen kuormatilakoko : - Tuottavin tavoiteltava kuormatilakoko 120-130 m3!!!
15.06.2024 7.00Nimitykset: Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024 3.00USB-C-latausliitin pakolliseksi uusiin laitteisiin koko EU:ssa

Siirry arkistoon »