Scania : Aerodynamiikka ja polttoainetalous kuuluvat yhteen .- vuodelta 2013

13.11.2023 13.00

Laajat aerodynamiikan testaukset. Taas uusi esimerkki Scanian tavasta parantaa polttoainetaloutta.

aero_scania_untitled.bmp

 

 

 


Tuulitunnelitestejä tehdään kaikkien pintojen, kulmien ja kaikkien ulkovarusteiden parantamiseksi aerodynaamisesti. Myös ohjaamon kokonaismuoto on suunniteltu näin. Vähitellen kapenevasta etupäästä syntyy ohjaamolle kiilamainen profiili, joka pienentää ilmanvastusta huomattavasti.

timb_scania_hopea_paras_xxl.jpgToinen ilmavirtojen optimointiin vaikuttava seikka on ohjaamon kyky selviytyä sivutuulista. Koko ohjaamon suurisäteiset kulmat auttavat tämän saavuttamisessa samalla, kun ne auttavat vähentämään tien roskien lentämistä ja tuulen kohinaa.

Sivuille ja kattoon asennettavat ilmanohjaimet ovat aerodynamiikan valinnainen viimeistely. Jotta polttoaineen säästö olisi mahdollisimman suuri ja jotta ohjaimet on asennettu oikeassa kulmassa, kehotamme kuljettajia ja omistajia ottamaan yhteyttä paikalliseen Scania-jälleenmyyjään.

02.03.2024KATSO TÄSTÄ 1.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
20.02.2024=================== Evo 5 Z, Evo 7 Z ja Evo 10 Z -tarjouspaketit alkuvuodelle 2024 4+6 = 6 ja 10 pankkoisiin yhdistelmiin
04.03.2024 3.00Suomen ajoneuvokanta kasvoi vuonna 2023
04.03.2024 0.07Uiton Matti Laihialta se oli maailman ensimmäinen Alukarikkamies 70-luvun puolivälissä.
03.03.2024 17.00Kauhavan puukko on "kaksineuvpoonen" - Terminator, ja TimberMaxx kolme !!!
03.03.2024 15.00SKALin keskeiset esitykset hallitukselle
03.03.2024 13.001.+ 2.+3 + loiskuorma- yhteensä jopa 10.000kg.
03.03.2024 12.00Kuormakoko, ja kuorman sidonta ovat alumiinipankkojen sudenkuopat.
03.03.2024 11.003. Perävaunu varusteineen.

Siirry arkistoon »