Renaultilta täysin uusi Symbioz-perheauto

03.05.2024 17.00

sympioosietu.png

Renaultin monipuolisessa mallistossa Symbioz täyttää Capturin ja Australin väliin jääneen aukon. Korin pituus on 4,41 metriä, joten Symbioz on merkin pienin katumaasturi C-segmentissä. Iskien konserniin kuuluvan ja erittäin suositun Nissan Quashqain asiakaspintaan. 

Hieman päältä 4,4 metrin pituudesta ja maltillisesta 1,79 metrin leveydestä huolimatta Renault on onnistunut loihtimaan Symbioziin todella suuret ja monikäyttöiset tilat. Takapenkissä on yli 16 sentin pituussäätö, jolla takana matkustajille saadaan runsaat 22 sentin polvitilat. Silloinkin tavaratilaa on edelleen 492 litraa. Mikäli takapenkillä ei tarvita runsasta polvitilaa penkin voi siirtää eteen, jolloin tavaratila kasvaa 624 litran kokoiseksi. Kun takapenkki on kokonaan poissa käytössä, on tavaratila 1 582 litran kokoinen. 

Symbioosi

Renault pyrkii pitämään Symbiozin hinnan hyvin kohtuullisena ja yksi keino on hyödyntää muiden mallien ratkaisuja, esimerkiksi kojelaudan rakenne on lainattu Capturista. Materiaalit ja viimeistely ovat kuitenkin erittäin moderneja ja hienostuneempia kuin pykälää pienemmässä mallissa. Eri varustetasoissa kojelauta saadaan näyttämään kussakin persoonalliselta värityksellä ja koristelulla. 

sympioosisisalta.jpg

Symbiozin matkustamossa on säilytystiloja on peräti 24,7 litran edestä. Pelkästään hansikaslokero on seitsemän litran kokoinen. Yhdistettävyyttä ja älylaitteiden latausta helpottavat kaksi USB-C-porttia sekä edessä että takana. 

Liitettävyydessä ja tieto-viihdejärjestelmässä Symbioz evolution-perusmallia lukuun ottamatta vakiovarusteisiin kuuluu OpenR Link. Siinä käytetään Android Automotive 12 perustuvaa Googlen sovelluspakettia. Järjestelmään voi liittää joko johdolla tai langattomasti Anrdroid Autoa ja Apple CarPlayta käyttävät älylaitteet. Kojelaudassa on 10,4-tuumainen pystysuuntainen kosketusnäyttö, jonka avulla ajaja ja etumatkustaja voivat olla yhteydessä kaikkeen maailman tietoon ja palveluihin. Toisena näyttönä on ajajan edessä 10,3-tuumainen digitaalinen mittaristo.

huippuluokan turvallisuus

Euro NCAP perustettiin lähes 30 vuotta sitten parantamaan autojen turvallisuutta. Renaultille on ollut kunnia-asia, että sen valmistamat autot saavuttavat parhaan viiden tähden arvion. Siihen vaaditaan nykyisin yhä enemmän kuljettajaa avustavia järjestelmiä, joita uudessa Symbiozissa on parhaimmillaan 29 kappaletta. 

Hyväksi havaittua tekniikkaa - Plugari puuttuu

Renault tuo Symbiozin myyntiin joustavaksi ja taloudelliseksi todetulla E-Tech hybrid 145 -voimalinjalla, jota on jatkuvasti kehitetty edelleen. Sen parhaita puolia ovat äänettömät sähköllä tapahtuvat liikkeellelähdöt sekä hyvin pieni kulutus. Kaupungissa voidaan ajaa jopa 80 prosenttia ajasta sähköllä, mikä vähentää polttoaineenkulutusta enimmillään 40 prosenttia. 

Moottoritiellä puolestaan voima pyörille otetaan suoraan bensiinimoottorista, eikä käytetä turhaan sähkömoottoria. Voimalinjan monipuolinen ja aina mahdollisimman taloudellinen käyttö onnistuu, kun bensiinimoottorin yhteydessä on nelivaihteinen vaihteisto ja pääsähkömoottorin kanssa on kaksi vaihdetta. Yhteensä on 14 erilaista tapaa optimoida kulutusta. Symbiozin WLTP-kulutus onkin ainoastaan 4,6 l/100 km. 

E-Tech hybridille on saatu yli 150 patenttia. Voimalinjan kehitystyössä on käytetty hyväksi Renaultin Formula 1:stä saamia oppeja varsinkin energian talteenotossa ja regeneraatiojarrutuksessa. Voimalinjassa yhdistetään sarja- ja rinnakkaishybridien parhaat ominaisuudet. Siinä on kaksi sähkömoottoria (36 kW pääsähkömoottori ja 18 kW starttilaturi) sekä 69 kilowatin (94 hv) tehoinen nelisylinterinen 1,6-litrainen vapaasti hengittävä bensiinimoottori. Sähkömoottori saa voimaa energiasisällöltään 1,2 kilowattitunnin akulta ja järjestelmässä käytetään 400 voltin jännitettä. 

Kehitykseen kuuluu ennakoiva ajo, sillä Symbiozissa välitetään voimalinjan elektroniikalle myös karttatiedot mäistä ja mutkista sekä liikenteestä. Tietojen avulla voidaan käyttää haluttaessa enemmän sähkömoottoria ja pienentää sillä tavalla polttoaineen kulutusta. Ajaja voi matkan jälkeen tutkia, kuinka paljon käytettiin bensiiniä ja mikä oli sähköllä ajon osuus. 

sympioositaka.png

Renault Symbiozin kansainväliset mediakoeajot ovat kesällä, jolloin annetaan tarkempia tietoja autosta ja sen varusteista. Myyntiin uutuus tulee syksyn 2024 aikana.

20.05.2024 0.07TimberRoad yhdistelmämallien synty
19.05.2024 18.00Ultralujat teräkset kestävän kehityksen kärjessä
19.05.2024 17.00Puutavara-auton varustepaketit - alumiini / teräs ???
19.05.2024 15.00Meillä on nyt 100%:nen valmius 100%:seen muovittomuuteen.
19.05.2024 13.00Missä menee ero huijauksen ja törkeän petoksen välillä - molemmat ovat rikoksia ja korvausvastuullisia tekoja.
19.05.2024 11.00Kuormansidonnan kaksi koulukuntaa.
19.05.2024 10.00Olemme nyt kehittämässä maapallon ensimmäistä 100%.sesti muovitonta irtopankkomallistoa.
19.05.2024 9.00Tiesitkö että??? - Terminatoreissa ja 2023 TimberMaxxeissa on toiminnoiltaan esimerkillinen kiinnikejärjestelmä, jonka pyrimme nyt muuttamaan 100%:setti muovittomaksi.
19.05.2024 7.00Tuleeko "ultralujat" säänkestävät teräkset selättämään alumiinin ja perusteräkset ja alumiinin puutavarapankkojen materiaalina.
19.05.2024 3.00Puutavaraydistelmän etuseinä on hyvin toimivana vaiheusasteluokassa erittäin vaikea.
19.05.2024 0.07Puutavarapankko
18.05.2024 18.00Suomessa on tietoutta, ja valmistusta, sekä aktiviteettia, siis onnistuu meiltä varmasti.
18.05.2024 17.00Onko raakapuun korjuu-, ja kuljetusketjun muuttaminen 100%:sesti muovittomaksi lainkaan mahdollista????
18.05.2024 15.00Muovi on myrkkyä sellunkeitossa - 2..
18.05.2024 13.00Muovittoman sellunkeittoon on tekniikka jo valmiina.
18.05.2024 11.00KATSO VIDEO! Kia EV9 GT Line matkatestissä - maailmanluokan matkantekoa
18.05.2024 9.00Ota ja tilaa "sinkkipankot" - niitä saa Kanadasta, ja Sumesta.
18.05.2024 7.00Terminatoreissa on moni asia tehty toisin - käyttäjän kannalta paljon viisaammin.
18.05.2024 3.00Kuumasinkitys on pinnoitteista ehdottomasti kestävin.
18.05.2024 0.07Muovi on myrkkyä sellunkeitossa - 1..
18.05.2024KATSO TÄSTÄ 17.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset - MUKANA IFAT 2024 MESSUKOOSTE!
17.05.2024 18.00Metsän uudistamisessa käytettävät puulajit ovat monipuolistuneet
17.05.2024 17.00Terminatorimiehet ottavat metsäteollisuuden teippiohjeistuksen tosissaan.
17.05.2024 15.00Suomalainen raakapuunketju tuottaa mukaansa muovia koko matkaltaan
17.05.2024 13.00Alumiiniaika alkoi 70-luvulla
17.05.2024 12.00Ammattitaidon suomenmestaruuksista mitellään ensi viikolla Kuopiossa
17.05.2024 11.00Nostokoukkujen kourasuojaukset täysin turhia ja prosessivaarallinen sijoitus.
17.05.2024 9.00Anodisoinnin = eloksoinnin historia.
17.05.2024 7.00Valmet toimittaa paalitesterin Papresan paperitehtaalle Espanjaan
17.05.2024 3.00Alumiinipankkojen muutos muovittomiksi on äärihelppoa.
17.05.2024 0.07Miksi "tuunaus" ei ole yltänyt metsäkoneisiin???
17.05.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
17.05.2024Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
16.05.2024 18.00Pankkoteipit ovat tuhoisia,turhia ja turvattomiakin.
16.05.2024 17.00Teräksen kilpailukyvyn tuottavuudessa tekee myötöraja, kinnomoduli ja uusden tekniikan levynkäsittelytuotanto.
16.05.2024 15.00SSAB:n Hämeenlinnan tehtaan hukkalämpö hyötykäyttöön Loimuan kaukolämpöverkossa
16.05.2024 13.00Toyota-trukkien ja -hyötyajoneuvojen yhteinen tapahtuma 22.-23.5. Tampereella
16.05.2024 11.00Metsä Group on myynyt Venäjän tytäryhtiönsä VLP -konsernille
16.05.2024 9.00Eroon muovista?
16.05.2024 7.00Muovi on myrkkyä luonnossa, ja sitä se on myöskin sellukattilassa :2000-luvun alkuvuosina testasimme kaikki "pankkometallit" - kuumasinkitty ultraluja osoittautui ehdottomaksi ykköseksi- mutta miksi???
16.05.2024 3.00Ovatko kuumasinkitys ja eloksointi tulevaisuuden muovittomuustakuu kannolta tehtaalle???
16.05.2024 0.07Alumiinipintojen ja jauhemaalipintojen teippauksissakin on iso vaikeusaste-ero.
15.05.2024 18.00Kaikki pankkoteipit ovat siis täysin turhia, ja vain riskien ja vahinkojen aiheuttajia.
15.05.2024 17.00Miksi teemme nyt TimberMaxx-Evo irtotolppaisen pankkomalliston???
15.05.2024 15.00Meillä on ongelma - se on muovimateriaalista valmistettu kuormasiteen nostokoukku.
15.05.2024 13.00Mikä mahtaa olla raakapuuketjun muovimaalin ja teippien määrä Suomen aktiivitöissä olevassa konekannassa.
15.05.2024 11.00Korrooosion hallinta on puutavarakuormatilan yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
15.05.2024 9.00Kuumasinkitys ei ole kallista, mutta se on "pitkässä juoksussa" arvokasta ja tuottavaa..
15.05.2024 7.00Muovittomien pankkojen, ja apurunkovarusteitten kehitystyö alkoi meillä Suomessa.
15.05.2024 3.00Muovi aiheuttaa miljoonavahinkoja metsäteollisuudelle - elikkä sehän taitaakin vasta olla kallista.
15.05.2024 0.07Onko kuumasinkitys kallista ???
15.05.2024Kaksi korkeatasoista Terminatorkeksintöä - mutta mitä ne mahtavatkaan olla???
14.05.2024 18.00Kuumasinkittyjen XXL-pankkojen toimitusmäärät nopeassa kasvussa.
14.05.2024 17.00Raportti osoittaa: Suomen metsä- ja viheralan ammattilaisista on 62 % itseoppineita
14.05.2024 15.00Energiapuu ja -turve ovat tuomassa Suomeen jopa yli 15 000 uutta työpaikkaa.
14.05.2024 13.00XXBoxx on edullinen ja korkealaatuinen "nivel" puunajosta energiapuukuljetuksiin - ja takaisin.
14.05.2024 11.00Rototilt toteuttaa 35 miljoonan Ruotsin kruunun huippumodernin laajennusprojektin
14.05.2024 9.00XXBoxx- laitasarjapaketit palaamassa "kehiin" 2024.
14.05.2024 7.00TerraWisen pääomistajaksi tulee CapMan Special Situations
14.05.2024 3.00Energian tuonnin arvo laski 39 % vuonna 2023
14.05.2024 0.07Luken selvitys: ruoka-ala työllistää Suomessa 320 000 henkeä
13.05.2024 18.00Kumi korvaa muovia nostokoukuissa, ja triploissa, mutta muovinen liukulevy on vielä ratkaisematta.
13.05.2024 17.00Teknologiateollisuuden heikko kysyntä ja tilauskertymä vaikeuttavat yhä talouskasvua
13.05.2024 15.00Tervetuloa Komatsu Forestin Rovaniemen palvelukeskuksen 10-vuotisjuhliin ja työnäytökseen perjantaina 17. toukokuuta
13.05.2024 13.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine Euroopassa???
13.05.2024 11.00Alumiinipinnan korroosio
13.05.2024 9.00Triplavaimentimet kasvattavat pankkojen isku-, ja värinäkestoa.
13.05.2024 7.00Mukavuutta , turvallisuutta ,helppoutta ja äänettömyyttä puutavarapankkojen toimintoihin Terminator "Triplakiinnikkeillä".
13.05.2024 3.00Triplavaimennin on tukeva osa myös TimberMaxx "Evo" toimintoja.
13.05.2024 0.07"Triplavaimennin" on onnistunut tuote - kovan työn tulos ja täysin "napakymppi".
12.05.2024 18.00XXL " monitoimikiinnike " - patentoitu ja äänetön. Vuosi 2024 tuo 100%:sen muovittomuuden pankkoihimme.
12.05.2024 17.00Artikkelimme vuodelta 2013: - XXL 28/30: Pankkomelun vaimennus.
12.05.2024 15.00Värinätesti on pankkotesteistä tärkein !!!
12.05.2024 13.00Teknotyö Oy :- Mitä kuumasinkitys on ???
12.05.2024 11.00Iisalmen lentokentän tarveselvitys: Ylä-Savon teollisuus tarvitsee hyvän saavutettavuuden
12.05.2024 9.00Kuumasinkitys on ympäristöystävällinen prosessi, jossa teräkset suojataan sinkillä.
12.05.2024 7.00Kuljetusalan ammattilaisten Vistema-päivä järjestetään Vantaalla torstaina 16. toukokuuta
12.05.2024 3.00Kuumasinkitys tekee teräksestä ruostumattoman ja lujuutensa säilyttävän.
12.05.2024 0.07Onko sinkki metalli?
11.05.2024 18.00Zetanosturin "muovinsyöttö" sellunkeittoon on minimaalista.
11.05.2024 17.00Zetanostureitten markkinoilletuloa Suomessa jarruttaa edelleenkin nosturikauppiaat.
11.05.2024 15.00Dronekausi alkaa - muista lennättämisen pelisäännöt
11.05.2024 14.00Sisu oli aikoinaan puutavara-autojen ehdoton ykkönen Suomessa.
11.05.2024 13.00Mitkä ovat Zetanosturin edut - ja haitat ????
11.05.2024 11.00"Kadonneen kuormatilan metsästys"
11.05.2024 9.00Liikennevakuuttamisen uusi laki voimaan 1.6. - Lakimuutos koskee tuhansia yksityiskäytössä olevia erilaisia liikkumisvälineitä
11.05.2024 7.00Wetteri on allekirjoittanut sopimuksen SANY-maansiirtokoneiden maahantuonnista ja jälleenmyynnistä
11.05.2024 3.00Eikö muovi olekkaan "myrkkyä" metsäteollisuudessa ???
11.05.2024 0.07Pankkoteipit ovat tuhoisia,turhia ja turvattomiakin.
10.05.2024 17.00Muovittoman pankkopinnoituksen "alkeet" ja TimberMaxx.
10.05.2024 15.00Käytettäessä raideliikennettä tavaran kuljetuksissa ei voida aina toteuttaa tehokkuuteen pyrkimistä.
10.05.2024 13.00Omakotiliitto: Sähkön siirtomaksussa lähes kymmenkertaisia eroja
10.05.2024 11.00Auton-, ja perävaunun myyjä on usein vastuussa myöskin kaluston tuottavuustasosta.
10.05.2024 9.00Terminator-,ja TimberMaxx Evo tekniikka on "100%:sesti uutta "tila-, ja turvallisuustekniikkaa"
10.05.2024 7.00Terminator tekniikkaa :- Ääreis stopparisuositus liikuteltavissa pankoissa
10.05.2024 3.00Kolisemattomuus on triplavaimentimillisten pankkokiinnikkeitten yksinoikeus.
10.05.2024 0.07"Tripla"kiinnityksen kolme tärkeää ja esimerkillisen hyvin toimivaa olomuotoa".
10.05.2024Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
09.05.2024 18.00Terminatoreitten ja TimberMaxxien erinomaiset kiinnikejärjestelmät.

Näytä lisää »