Nosturivaakat toivat tarkkuutta raakapuukuorman painon arviointiin.14.03.2024 12.00 Raakapuuyhdistelmän paino kuormineen selvisi aikoinaan (- ja jopa vieläkin) tarkimmin poliisin, ja tehtaan vaakalla. - "Tarkinnmin" on edelleenkin hyvinkin epämääräinen suurre. Yhdistelmän ajopainon määrittely metsäpäässä on paljon poliisivaakaakin epämääräisempää, ja tarkan painonkin määrittely on edelleenkin täysin mahdotonta. Mahdotonta se on vielä tehdasvaakallakin, joka kuitenkin on vaakauksista tarkin. Suuret painoerot metsäpään- , ja tehdasvaakituksen välillä johtuvat hyvinkin monesta painon määrittelyyn-, ja yhdistelmäpainoon ajon aikana kasvaneeseen painomuutokseen. - Polttoainemäärämuutos on niistä vain yksi, ja muutoksista aivan pienimpiä verrattuna esimerkiksi ajon aikana epämääräisesti kasvavaan loiskuormaan.- Loiskuormsakoko maantieyhdistelmissämme vaihtelee kelistä ajomatkasta, ja vuodenajastakin riippuen välillä 500kg-5000kg !!??!! XXhj.14.3.2024 |