Kuormasiteen kiinnitys liikkuvaan pankkoon on asetuksen vastaista, - mutta toisenpuolisen kiinnityksen se sallii.

Share |
25.03.2018 11:54

 

Kuormaside on kiinnitettävä ajoneuvon runkoon, tai kiinteään kuormakoriin (pankkoon). Asetuksen sanamuoto ei vaadi kiinnitystä siteen molemmilta puolin. - Molemmilta puolin kiinnitys on sensijaan sallittu vain kiinteästi kiinnitettyyn pankkoon.

Toiseltapuolinen sidoksen pankkoonkiinnitys helpottaa työskentelyä ja sitä menetelmää käytetään paljon sekä autoissa, että perävaunuissa. - Mutta mitä haittaa, ja vaara-asteita siinä on ???



Kun siteen toinen pää on kiinni pankon toisella puolen pankkorungossa ja toinen pää kiristyslaitteessa estää sidos nipun liikettä ja nipun siirtymä kiristää samalla sidosta nipun pyrkiessä liikkeelle jarrutettaessa ja törmäystilanteessa. - Varsinainen vaaratilanne aiheutuu vasta siteen katkeamisesta, joka on käytännön tilanteissa osoittautunut harvinaiseksi , siteitten yleisestä alimitoituksesta huolimattakkin.

 

Kuorman nippusidonnan asetuksenmukaista toimivuutta parantaa merkittävästi se, että nipun pankoista vähintään yksi on kiinteä, tai kiinteän esteen takana , sekä pankoissa ja tolpissa on koko mitaltaan selkeät terävät asetuksenmukaiset liukuestepinnat. - Kiinteä pankko ja/tai kiinteä eteenpäin liikkeen estävä stoppari toiselle liikkuvalle pankolle on aina mahdollista ottaa käyttöön kuormauksen yhteydessä.

16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä, mutta teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.
25.07.2018 9:45SuperElokuu 2018 - 200 pankon toimituserä.
23.07.2018 8:44Terminator pankkomallisto on saanut "kunnian" kasvaa jäljitellyimmäksin pankkotyypiksi Suomessa .
20.07.2018 9:04TimberRoad 2020 : Puutavarayhdistelmän loiskuorma kasvaa ajon aikana jopa 5000 kiloon. puu76
17.07.2018Aerodynamiikan parannus tuo päästövähennysten ja polttoainesäästöjen lisäksi myös paljon muuta, mutta mitä ??? / TimberRoad 2020
12.07.2018 8:30Aerodynamiikkaominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta. / - TimberRoad 2020
06.07.2018 16:1630% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020
05.07.2018 15:00Kuormasiteen nostokoukkujen hinnat 15.7.2018 alkaen:
30.06.2018 9:09TimberRoad 2020 hakee tuottavuutta , päästövähennyksiä ja liikenneturvallisuutta : - TR 2020

Siirry arkistoon »