Raakapuun maantiekuljetuksen pohjoiset perusyhdistelmät. - TimberRoad 2020

23.03.2019

Suomen, Ruotsin , ja seuraavaksi myös Norjan raakapuun maantiekuljetuksen perusyhdistelmät ovat tulevina vuosikymmeninä kahdeksan- ja yhdeksänakselisia ja pituudeltaan 22m- 25.25 metrisiä. Yhdistelmien korkeudet asettuvat pääosin luokkaan 4.4m - 4.5m. Kahdeksanakselisille sallitaan Suomessa 68 tonnin maksimipainot ja Ruotsissa se on 70 tonnia. Yhdeksänakselisille taas Suomessa 76 tonnia ja Ruotsissa 74 tonnia. Norjan painot asettunevet Ruotsin painojen mukaisesti.

kooste3a


Pohjoisten raakapuun maantiekuljetusyhdistelmoien kehitystarpeet ja kehityskohteet tulevat seuraavinakin vuosikymmeninä kohdistumaan kuljetustalouteen , päästöihin, sekä liikenneturvallisuuteen.

  
Yksi tärkeimmistä raakapuuyhdistelmien kehitystöistä tullaan tekemään yhdistelmien aerodynamiikkasaralla. - Ilmasta on mahdollista temmata täysin ilmaiseksi yllättävänkin suuret parannukset , sekä kuljetustalouteen , päästöihin , että liikenneturvallisuuteenkin.

Heikki Jokela 050 4129 030
Puutavarayhdistelmäkehitystä vuodesta 1976

08.07.2020 1:41Kuljetusyrittäjän pojasta Scanian myyntijohtajaksi
07.07.2020 21:52Terminator XXL puutavarapankot - 30+1 hyvää !!!
07.07.2020 21:45Terminator pankkohinnasto 1 / 2020
06.07.2020 20:00Puutavarayhdistelmä on ilmanvastusvoimiltaan nykyisellään selvästi kuluttavin ja saastuttavin kuorma-automalleistamme..
05.07.2020 7:13KATSO 3.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
05.07.2020 7:09Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima.
04.07.2020 15:37Puutavarapankkotolpan oikeaoppinen pituus-/ leveys suhde on ääritärkeä tuotantotekijä.
04.07.2020 9:48On olemassa vain yksi ja ainoa oikea terästolpan aeromuoto.
04.07.2020 7:46Terminator toppa on kaikkien aikojen edistyksellisin kuormatilan "sivupylväs".
03.07.2020 8:21Puutavarayhdistelmän ilmanvastuksessa ja virtauksissa on kaksi täysin eri muotoa.

Siirry arkistoon »