Raakapuun maantiekuljetuksen pohjoiset perusyhdistelmät. - TimberRoad 2020

23.03.2019

Suomen, Ruotsin , ja seuraavaksi myös Norjan raakapuun maantiekuljetuksen perusyhdistelmät ovat tulevina vuosikymmeninä kahdeksan- ja yhdeksänakselisia ja pituudeltaan 22m- 25.25 metrisiä. Yhdistelmien korkeudet asettuvat pääosin luokkaan 4.4m - 4.5m. Kahdeksanakselisille sallitaan Suomessa 68 tonnin maksimipainot ja Ruotsissa se on 70 tonnia. Yhdeksänakselisille taas Suomessa 76 tonnia ja Ruotsissa 74 tonnia. Norjan painot asettunevet Ruotsin painojen mukaisesti.

kooste3a


Pohjoisten raakapuun maantiekuljetusyhdistelmoien kehitystarpeet ja kehityskohteet tulevat seuraavinakin vuosikymmeninä kohdistumaan kuljetustalouteen , päästöihin, sekä liikenneturvallisuuteen.

  
Yksi tärkeimmistä raakapuuyhdistelmien kehitystöistä tullaan tekemään yhdistelmien aerodynamiikkasaralla. - Ilmasta on mahdollista temmata täysin ilmaiseksi yllättävänkin suuret parannukset , sekä kuljetustalouteen , päästöihin , että liikenneturvallisuuteenkin.

Heikki Jokela 050 4129 030
Puutavarayhdistelmäkehitystä vuodesta 1976

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
27.04.2024 0.07SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
26.04.2024 17.00Liukuesteet ovat osa turvallista kuormansidontaa.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???

Siirry arkistoon »