Missä menee ero huijauksen ja törkeän petoksen välillä - molemmat ovat rikoksia ja korvausvastuullisia tekoja.
28.06.2024 3.00
Me Terminatorimiehet näimme puutavarapankkojen kuormatilakokojen maksimoinnit tarpeellisiksi jo 1990 - luvun alussa. Kasvutarve korostui 2000 luvun puolivälin jälkeen ja siihen vastasimme kehittämällä ja tuotesuojaamalla Terminator pankkomalliston aivan uuteen XXL kokoluokkaan. - Tätä samaa kehityslinjaa seuraa myös vuoden 2024 irtotolppamallistomme TimberMaxx Evo 100:sesti muovittomana.
Terminator XXL pankkomallisto mahdollisti kuormakoon kasvattamisen merkittävästi, verrattuna kaikkien muitten pankkovalmistajien mallistoihin. Pienimmät kokoerot olivat vanhaan kunnon SisuForest tyyppisiin mallistoihin, ja suurimmat 1970- luvun alumiinipankkoihin pohjautuviin pankkomalleihin.
Terminator XXL malliston taloudellinen kilpailukyky sekä niitten turvallisuusnökökohdat kaikki kilpailijamme totuudenvastaiseen todisteluun, ja kuormatilakokojensa puolusteluun. - Karkein esimerkki tästä oli Alucarin ja MetsäTranssin yhteinen kuormatilatesti Maksamaalla Alucarin tehtaan tiloissa valituin "luottohenkilöin" sekä ilmeisen tarkoin harkitusti.
Kuluneet vuodet ovat tuoneet testien ja todisteluitten totuudet esiin. Samalla se on tuonut tarpeen tilapankkomallistojemme jäljittelyyn ja jopa kopiointeihinkin. Rehellisimmin tuotekehittelymuutoksia on tehnyt Ruotsalainen Exte, kun taas kaikki kotimaiset pankkovalmistajat , lukuunottamatta Reka-pankkomalleja, ovat jäljitelleet Terminator XXL pankkojemme ominaisuuksia törkeästi.
Puutavara-autoilijoiten kannalta pahin huijaus on kuitenkin edelleen Alucarin ja MetsäTranssin tekemä "kuormatilavertailutesti" , jossa osoitettiin Alucarin Alu 75 pankkotyyppi tilavuudeltaan yhteneväksi Terminatpr XXL 8.8 CE pankkomallin kanssa:
Artikkeliote Alucarin markkinointisivuilta :
Asiakaskyselyssä kommentoitiin runsaasti Alucarin kuormatilaa, jota yksi kilpailija on julkisesti väheksynyt omaa tuotettaan pönkittääkseen. Asiakkaat kommentoivat muun muassa: ”Kehittäkää Terminaattorin perkeleille voittajat” ja ”Vastatkaa aggressiivisemmin Terminaattoreiden mainontaan/kehuntaan”. Ja niin Alucar päätti tehdä.
Metsätrans 2014 : – "Järjestimme syksyllä puolueettoman pankkojen tilavuusvertailun, jossa odotetusti selvisi, ettei meidän ja kilpailijan kuormien välillä ole tilavuuseroa, ja että Alucarin pankoilla säästyy painoa". Testi esiteltiin seikkaperäisesti Metsä-Trans-lehdessä 5/2014, Hattula huomauttaa.
.. mutta mitä on kuitenkin tapahtunut ???
Mutta kaikesta tästä alumiinipankkojen ylivertaisuudesta huolimatta ovat alupankkotehtaat (Alucar ja Exte) tehneet teräksisen mainontansa mukaan " markkinoitten tilavimman" pankon - miksi näin, ja miksi eivät pystyneetkään peesaamaan Terminator ja TimberMaxx tekniikkaa, ei kestossa, ei pintakäsittelyssä, ei tilavuudessa, eikä keveydessäkään.
Exte teki tapansa mukaan teräspankkonsa aivan oman suunnittelun ja muotoilun mukaan, kopioimatta Terminatoreista ainuttakaan osaa, mutta Alucarin Eaglessa on sensijaan moneltakin osin ja monia piirteitä 2000 luvun alun irtotolppamallistamme. - Tämä sama pankkomalli on nyt myös Exten pankkomallistossak'ja uusin TimberMaxx pankon kopiopankkotulokas on Riikosen irtotolppamalli.XXhj.
Heikki Jokela 050 4129 024
Puutavarayhdistelmien suunnittelua ja
varustelua vuodesta 1976.
=============================================================
Ps.Niitten osalta, jotka ovat uskoneet lähes kaikkien kilpailevien pankkovalmistajien uutisointiin, ja markkinointiin , voidaan nyt jälkeenpäin katsoa tapahtuneen tahallista huijausta. - Lisäksi ne, jotka ovat käyttäneet uskollisina alumiinisia pankkomalleja, voivat mielestäni katsoa joutuneensa törkeän petoksen uhreiksi ja hakea korvauksia testaajilta ja tiedottajilta tästä huijauksesta aiheutuneisiin tappioihinsa.
============================================