Terminator- tekniikkaa : - Nerokas viides kulma .13.04.2022 14.14
Terminatoreitten "viides kulma" on todella nerokas kelsintö, jonka juuret juontavat hyödyllisyysmallilla suojatusta TinberMaxx pankkomallistosta. Proteesiliitosmaisten lattavahvikkeitten poisto on yksi teräspankkojen parhaista muutoksista koko pankkohistoriassa.
Viidennen kulman nerokkuus mahdollisti kaikkien lattarautavahvikkeitten poiston pankkojen tolpista ja samalla päästiin aeromuotoon ja edulliseen virtauksien suuntaukseen. "Jäljitelmäpankoissa " vahvikkeita on ja niitä on myös piilotettu vastuuttomasti ja lujuusteknisesti vaarallisesti pankkotolppien sisään.
Keksinnön mukainen viides kulma mahdollistaa tolppaleveyden kasvattamisen alhaalta jopa yli 200 milliin sen lommahtamatta. Viides kulma poisti lommahduksen tolpan ukloreunalta. Lommahdusta oli aiemmin estetty tolpan kapeudella (80 mm) ja sen ulkovahvikkeilla , tai valitsemalla ulkoreunan profiiliksi vahvempi materiaali (SisuForest). Jäljitelmäpankoissa vain osa viidennen kulman ominaisuuksista toimivia ja niitäkin väärin käytetty. Keksinnön mukaisen viidennen kulman tuomia etuja ei "jäljitelmäpankoissa" käytetty täysimääräisesti hyväksi. Pysymällä alle 120 mm tolpan alapääleveyksissä on kuormatilan kasvattamiseen ja riittävän jäykkyyden saavuttamiseen käytettävä lattavahvikkeita ja sisävahvikkeita. Näillä vahvistuksilla on onnistuttu tuhoamaan monia erinomaisia Terminator ominaisuuksia: - keveys, kestävyys , aerodynaaminen muoto, ja tolppien liukuesteominaisuudet. Painolisän kisäksi tulee lattavahvikkeista aina epäjatkuvuuskohtia jotka alkavat näkyä värinämurtumina 3 - 6 vuoden jälkeen.
Nerokas viides kulma mahdollisti samalla polttoainesäästäjen ja loiskuorman kerään tymisen kannalta lähes optimaalisen aeromuodon virtauksien ohjaustekniikkoineen. Tämän tärkeän omisaisuuden toimivuuteen vaikuttaa ratkaisevasti tolpan oikea pituus/leveys suhde ja viidennen kulman jyrkkyys. Tätä ei kopiopankkojen mitoitus mahdollista.
|