Terminator- tekniikkaa : - Nerokas viides kulma .

13.04.2022 14.14

 

Terminatoreitten "viides kulma" on todella nerokas kelsintö, jonka juuret juontavat hyödyllisyysmallilla suojatusta TinberMaxx pankkomallistosta.

Proteesiliitosmaisten lattavahvikkeitten poisto on yksi teräspankkojen parhaista muutoksista koko pankkohistoriassa. 

Viidennen kulman nerokkuus mahdollisti kaikkien lattarautavahvikkeitten poiston pankkojen tolpista ja samalla päästiin aeromuotoon ja edulliseen virtauksien suuntaukseen. "Jäljitelmäpankoissa " vahvikkeita on ja niitä on myös piilotettu vastuuttomasti ja  lujuusteknisesti  vaarallisesti pankkotolppien sisään.

Optimaalinen pankkomuotoilu takaa maksimikokoiset kuormat ja pankkojen keston.



Keksintämme mukaisella viidennellä lulmalla mahdollistui pankkojen muotoilu kuormituksen mukaiseksi ilman erillisiä vahvikkeita pankkojen ulko-, ja sisäreunoilla sekä niitten sisällä. Näillä kapeissa 80 mm - 120 mm leveissä tolpissa vahvistukset ovat pakollisia tolppiin kohdistuvien kuormituksien vuoksi.

Tolppaleveyden kasvatus keveyden ja aerodynamiikan sekä kuormauksen ja purun kannaltä tärkeää.

 

Keksinnön mukainen viides kulma mahdollistaa tolppaleveyden kasvattamisen alhaalta jopa yli  200 milliin sen lommahtamatta. Viides kulma poisti lommahduksen tolpan ukloreunalta. Lommahdusta oli aiemmin estetty tolpan kapeudella (80 mm) ja sen ulkovahvikkeilla , tai valitsemalla ulkoreunan profiiliksi vahvempi materiaali (SisuForest).

Jäljitelmäpankoissa vain osa viidennen kulman ominaisuuksista toimivia ja niitäkin väärin käytetty.

Keksinnön mukaisen viidennen kulman tuomia etuja ei "jäljitelmäpankoissa" käytetty täysimääräisesti hyväksi. Pysymällä alle 120 mm tolpan alapääleveyksissä on kuormatilan kasvattamiseen ja riittävän jäykkyyden saavuttamiseen käytettävä lattavahvikkeita ja sisävahvikkeita. Näillä vahvistuksilla on onnistuttu tuhoamaan monia erinomaisia Terminator ominaisuuksia: - keveys, kestävyys , aerodynaaminen muoto, ja tolppien liukuesteominaisuudet. Painolisän kisäksi tulee lattavahvikkeista aina epäjatkuvuuskohtia jotka alkavat näkyä värinämurtumina 3 - 6 vuoden jälkeen.

Polttoainesäästöt ja laskutuskuormalisät muotoilusta.

Terästolpat

Nerokas viides kulma mahdollisti samalla polttoainesäästäjen ja loiskuorman kerään tymisen kannalta lähes optimaalisen aeromuodon virtauksien ohjaustekniikkoineen. Tämän tärkeän omisaisuuden toimivuuteen vaikuttaa ratkaisevasti tolpan oikea pituus/leveys suhde ja viidennen kulman jyrkkyys. Tätä ei kopiopankkojen mitoitus mahdollista.

Vastuullisuus paperiteollisuusproseisseissa.



Viides kulma teki tarpeettomaksi myös nostokoukkukäytön muovisuojaukset tolpissa , jotka muutenkin ovat täysin turhia ja tuovat vain lisäriskin paperiteollisuusprosesseihin.



Paperiteollisuuden riskejä olemme Terminatormallistoissa minimoineet käyttämällä vain asetuksen vaatimia sivuheijastusteippejä ja kehittelemällä nekin mahdollisimman turvallisiksi. Lisäksi käytämme ja kehitämme maalipinnoituksia siten, että niistä ei irtoa pintaa laippoina. Kuumasinkittyjen pankkomalliemme tyonti tuo ruostumattomuuden ohella riskinpoistoa paperiteollisuustuotantoon. - Lisäksi olemme tuoneet uuden lähes riskittömän liikenneturvallisuusteippipaketin aluksi sinkkipankkomalleihimme. Kaikki muut pakolliset ja tarpeelliset merkinnät on terminatoreissa lasermerkinnöin.



Heikki Jokela 050 4129 024


25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
26.04.2024 17.00Liukuesteet ovat osa turvallista kuormansidontaa.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
26.04.2024 9.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle

Siirry arkistoon »