Kuormansidontalaki asettaa tiukat vaatimukset nippusidonnalle.

27.09.2020 19.48

Katso video.

Kuormansidonnalle asetetut vaatimukset tiukentuvat ja vaatimusten valvonta selkeytyy , yhdistelmien jarrutustehot lähentyvät vaatimusten hidastuvuusarvoja. 

Vaatimukset tiukentuvat perävaunun etunipun sidonnan , sekä esikiristysten osalta. Hidastuvuusvaade sensijaan pienenee 1.0 m/s2 :sta 0.8 m/s2 :een. Tämän lievennyksen korvaajana on puutavara-auton suojasermin korotusvaade kuorman korkeudelle, käytännössä 4.3 m korkeuteen maasta mitattuna.

Perustava vaatimus on kuitenkin se, että puut eivät saa liikkua 

merkittävästi (=vaarallisesti) yhdistelmän  sokkijarrutuksessa missään keliolosuhteessa , eikä millään puutavaran liukkaustasolla ( märkä ja jäinen puu). 

Tämä uusi laki antaa mahdollisuuden myös perävaunun suojaseinän asentamiselle, mikä liukastolppaisilla (ja liukasrunkoisilla) pankkomalleilla olisikin vaatimusten täyttämiseksi useissa tapauksissa tarpeellista. 

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
26.04.2024 9.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
26.04.2024 7.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla

Siirry arkistoon »