Mikä on syynä nopeaan siirtymään alumiinipankoista teräspankkoihin ???

08.03.2021 7:19

Perus syy teräspankkojen hyväksi on se, että teräkset ja teräksien pintakäsittelymenetelmät ovat kehittyneet autoteollisuudessa neljänkymmenen vuoden aikana selvästi ohi alumiinimateriaalien.- Tämä sama kehitys on tapahtunut selkeänä myös puutravara-autojen ja perävaunujen varusteissa.



Hitsattavien ja särmättävien teräslaatujen  lujuus on yli kolminkertaistanut neljässä kymmenessä vuodessa. Tämä lujuuskehitys ja teräksen kolmekertaa parempi kimmomoduuli tuovat teräkselle keveysedun , joka korvaa alumiinin näennäisen "litrapainokeveyden".



Uudet laskentamenetelmät sekä uuden tekniikan tuotanto tuovat kaupanpäällisiksi selkeän tuottavuus- ja turvallisuusedun teräksisille ajoneuvorakenteille. - Tämä näkyy nyt selkeimmin  puutavarapankoissa, ja kaikkien valmistajien osalla onkin tapahtumassa  nopeaa siirtymää teräksisiin pankkomalleihin 

Seuraavaksi : 
Leveyserojen lisäksi sisäpuolinen tolpan pään viiste on sekin

Terminatorit ovat edelleenkin  edelläkävijänä
tuotekehityksessä ja tuotantotekniikassa.

18.04.2021 8:35Alumiinipankko on edelleenkin Skandinavian markkinaykkönen.
17.04.2021 20:37Terminator XXL pankkomallien kehityskaari alkoi keväällä 1976, 45 vuotta , ja 35 pankkomallia sitten.
17.04.2021 18:25Alumiinipankkojen aiheuttamat ilmanvastusvoimat on mahdollista puolittaa !!!
17.04.2021 18:00Terminator aerodynamiikka on muutakin kuin nimi.
17.04.2021 9:19Terminator- tekniikkaa : - Kokonaisvaltainen aerodynamiikka.
17.04.2021 4:44KATSO TÄSTÄ 16.4. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
16.04.2021 13:57Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima
16.04.2021 13:46Di Olavi H. Koskinen: PUUTAVARA-AJONEUVOYHDISTELMÄN AERODYNAMIIKKA JA POLTTOAINEENKULUTUS
16.04.2021Aerodynamiikan alkusoitot soitettiin Magneettimäessä Saariselällä !!!
15.04.2021 11:31Onko puutavarayhdistelmien pankkopaikkojen siirtely hankalaa ja turhaa työtä ???

Siirry arkistoon »