Mikä on syynä nopeaan siirtymään alumiinipankoista teräspankkoihin ???

08.03.2021 7.19

Perus syy teräspankkojen hyväksi on se, että teräkset ja teräksien pintakäsittelymenetelmät ovat kehittyneet autoteollisuudessa neljänkymmenen vuoden aikana selvästi ohi alumiinimateriaalien.- Tämä sama kehitys on tapahtunut selkeänä myös puutravara-autojen ja perävaunujen varusteissa.



Hitsattavien ja särmättävien teräslaatujen  lujuus on yli kolminkertaistanut neljässä kymmenessä vuodessa. Tämä lujuuskehitys ja teräksen kolmekertaa parempi kimmomoduuli tuovat teräkselle keveysedun , joka korvaa alumiinin näennäisen "litrapainokeveyden".



Uudet laskentamenetelmät sekä uuden tekniikan tuotanto tuovat kaupanpäällisiksi selkeän tuottavuus- ja turvallisuusedun teräksisille ajoneuvorakenteille. - Tämä näkyy nyt selkeimmin  puutavarapankoissa, ja kaikkien valmistajien osalla onkin tapahtumassa  nopeaa siirtymää teräksisiin pankkomalleihin 

Seuraavaksi : 
Leveyserojen lisäksi sisäpuolinen tolpan pään viiste on sekin

Terminatorit ovat edelleenkin  edelläkävijänä
tuotekehityksessä ja tuotantotekniikassa.

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
27.04.2024 0.07SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
26.04.2024 17.00Liukuesteet ovat osa turvallista kuormansidontaa.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???

Siirry arkistoon »