Terminatoreitten keventäminen lisäsi kestävyyttä - mitenkä se voi olla mahdollista ???

11.03.2021 9:01

Terminatorit ovat nyt kaikista Suomen pankkomalleista tuottavimmat ja turvallisimmat , ja ne ovat sitä kaikissa lujuusluokissa. - Mutta mitenkä se voi olla mahdollista, ja miksi teräspankkojen painoissa ja kaikissa muissakin ominaisuuksissa on selkeitä eroja ???

Kova kilpailu Suomen pankkomarkkinoista on pannut lähes kaikkien valmistajien tuotemerkit "uuteen uskoon".





Terminatoreitten ylivoimaiset ominaisuudet ovat pakottaneet lähes kaikki Suomen pankkomarkkinoilla olevat pankkovalmistajat kehittämään tilavampia pankkoja. Tuotekehittelyssä on ollut näkyvimpänä piirteenä tolppien viisikulmaisuus ja tarkoituksena kuormatilan kasvattaminen. 

Alumiinipankot ovat jähmettyneet 70/80 luvun mallistoihin, ja pysyvät poteroissaan.



Alumiinipankot on kehitetty täysin profiilituotannon määräämin muodon ja muotoiluin. Lisäksi alumiinin kolme kertaa heikompi kimmomoduuli syö kuormatilasta rankasti. Alumiinipankoissa viimeinen "uutuusmalli" on Reijo Kankaisen itsenäisesti kehittämä kaikkien aikojen ensimmäinen , ja kevein kiinteätolppainen alumiiniprofiileista valmistettu jo 20 vuoden takaa.
- Kaikki muut alumiinipankkomallit ovat jo 30- 45 vuotta vanhaa suunnitteluperua.

Hyvä ei synny hetkessä.



Terminatorit kehitettiin uuden tekniikan menetelmillä, uusista teräslaaduista ja täysin "puhtaalta pöydältä". Tuotekehittelyssämme oli mukana mittava joukko Suomen metallialan  asiantuntijoita ja tekniikan spesialisteja. Tuotekehittely alkoi 2000- luvun alussa irtotolppaisin mallein, ja se päätyi kiinteätolppaiseen Terminator XXL mallistoon.

Kopiointi ja jäljittely on helppoa ja halpaa, mutta käyttäjille yleensä kallista.



Parasta jäljitellään ja kopioidaan aina. Yleinen tapa on tehdä nopeasti jonkun tasoisia näköismalleja, ja almaa markkinoida niitä vertailevin perustermein:  Samanlainen kuin-, yhtähyvä kuin , yhtätilava kuin... , samalla jätetään kaikki jäljitelmän negatiiviset ominaisuudet "rehellisesti" kertomatta. 
- Jäljitelmämallin hyvässä uskossa hankkinut käyttäjä saa poikkeuksetta käyttöönsä tuotteen , joka on tuottavuudeltaan, turvallisuudeltaan ja kestävyydeltään sekä myös jälleenmyyntihinnaltaankin , aina alkuperäismallia selvästi ala-arvoisempi.



Heikki Jokela
 asiantuntija
050 4129 024


18.04.2021 8:35Alumiinipankko on edelleenkin Skandinavian markkinaykkönen.
17.04.2021 20:37Terminator XXL pankkomallien kehityskaari alkoi keväällä 1976, 45 vuotta , ja 35 pankkomallia sitten.
17.04.2021 18:25Alumiinipankkojen aiheuttamat ilmanvastusvoimat on mahdollista puolittaa !!!
17.04.2021 18:00Terminator aerodynamiikka on muutakin kuin nimi.
17.04.2021 9:19Terminator- tekniikkaa : - Kokonaisvaltainen aerodynamiikka.
17.04.2021 4:44KATSO TÄSTÄ 16.4. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
16.04.2021 13:57Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima
16.04.2021 13:46Di Olavi H. Koskinen: PUUTAVARA-AJONEUVOYHDISTELMÄN AERODYNAMIIKKA JA POLTTOAINEENKULUTUS
16.04.2021Aerodynamiikan alkusoitot soitettiin Magneettimäessä Saariselällä !!!
15.04.2021 11:31Onko puutavarayhdistelmien pankkopaikkojen siirtely hankalaa ja turhaa työtä ???

Siirry arkistoon »