Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine Euroopassa???

13.05.2024 13.00

Alumiini oli ylivertainen tuote 70- luvulla, kun rauta oli kolmeseiskaa ja kuormatilaa ei tarvinnut maksimoida. Lisäksi painovertailussa oli teräksiset molemminpuolin laukaistavat pankkomallit - painoerosuhde 95 kg alu 4 tonnin lujuusluokassa  ja 165 kg teräs lujuusluokaltaan 5 tonnisena.

Mutta ajat ovat muuttuneet, ja teräksiset pankot ovat alumiinisten kanssa samassa painossa, mutta lujempia ja paljon tilavampia - rahaa tulee teräspankoilla, ja Terminatoreilla teräspankkomalleista selvästi eniten.

Muutokset ovat aina hitaita. Yleensä muutosprosessi vaatii kymmenen vuotta, mutta alumiini pitää markkinaosuutensa vieläkin neljänkymmenen tappiovuotensa jälkeen liki 50%:ssa. Mutta mistä tämä johtuu ???

Kuljetusvälineistä ja lavarakenteista ja henkilöautoistakin alumiini on kadonnut , mutta pankoista ja sivulaidoista ei. Tässä ei ole kysymys tuottavuudesta, vaan pelkästä ulkonäöstä, ja profiilivalmistuksen halpuudesta. Alumiini eloksoituna säilyy ulkonäkönsä puolesta hyvänä , ja se onkin sen ainut etu nykytekniikan teräspankkoihin verrattuna. 

Teräspankkojen vastuuton, tietämätön ja halvalla ostettu pintakäsittely harhauttaa omalta osaltaan ammattimiehiä hankkimaan alumiinipankkoja huonommasta tuottavuudesta ja liikenneturvallisuuden heikkouksistakin huolimatta.


Teräspankot on mahdollista pintakäsitellä alumiinipankkojejn laatutasolle, mutta suurinta osaa teräspankkovalmistajista ei kiinnosta, tai osaamista puuttuu. Teräspankkojen huonon pintakäsittelyn syy alumiinipankkovalmistajilla on ymmärrettävää ja tahallistakin - sillä tuetaan liki monopolissa olevaa erittäin katteellista vanhan muotoilun  alumiinipankkomarkkinointia.

Terminator tuotannossa on pintakäsittelyn laatu, ja kesto otettu vakavasti, vaika se on vain ulkonäköasiaa. Terminatoreihin on tilattavissa pintakäsittelyksi , joko kuumasinkitys , ja toistaiseksi vielä sinkkipohjustettu jauhemaalaus. -  Me olemme tekemässä nämä teräksen lujat , tilavat,keveät ja turvalliset pankkomallit kaikilta osiltaan 100%:sesti muovittomiksi, ja siten kilpailukykyisiksi teipittöminä muovittomien alumiinipankkojen kanssa.XXhj.13.5.2024

aaaaaaaaaaaaaa1569751507640_4_large
25.05.2024Terminator miehet onnittelevat 70-vuotiasta: - "KULJETTAMISEN AMMATTILAISET JO KOLMANNESSA SUKUPOLVESSA"
25.05.2024KATSO TÄSTÄ 24.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset.
17.05.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
17.05.2024Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
27.05.2024 9.00Terminator -, ja TimberMaxx pankkomallien rakenne takaa viisin- jopa kymmenkertaisen värinäkeston.
27.05.2024 7.00Ponssen tehdas korvaa nestekaasun biokaasulla
27.05.2024 3.00Arto Matinlassi MAN -kuorma-automyyjäksi
27.05.2024 0.07ACEA: Uusien autojen rekisteröinnit vahvassa kasvussa huhtikuussa EU:n alueella

Siirry arkistoon »