"Kuka kusettaa ja ketä kusetetaan" - alumiini on jäänyt 70-luvun tasolle kun teräsvarusteet ovat kehittyneet ratkaisevan paljon.

15.08.2021 12.13

Puutavara-autojen pankkoerakenteet ovat herättäneet tunteilua jo liki puoli vuosisataa - voimakkaimmin vuodesta 1976 alkaen. Tuolloin toimme suomalaisiin  puutavarayhdistelmiin alumiinisen kuormatilanaihtoehdon.




Nelitonninen kiinteätolppainen ALUKARIKKA painoi 86 kiloa , kun markkinoita tuolloin hallinneet Exte 54-2 ja Exenter olivat painoiltaan yli 150 kiloisia. Yhdistelmän 14 pankolla eroa tuli jo yksin pankoista 1000 kiloa ja apurunkopaketista saatiin liki 500 kiloa lisää. - Tuosta alkoi alumiinivarusteitten "nousukausi" joka jatkuu osaltaan vieläkin 45 vuotta kestäneenä ja vuonna  2021.

Heikki Jokela

Seuraavaksi 80- luku


25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
26.04.2024 9.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
26.04.2024 7.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
26.04.2024 3.00Kompakti etäisyysanturi jopa 60 metrin mittausetäisyydellä

Siirry arkistoon »