"Kuka kusettaa ja ketä kusetetaan" - alumiini on jäänyt 70-luvun tasolle kun teräsvarusteet ovat kehittyneet ratkaisevan paljon.

15.08.2021 12:13

Puutavara-autojen pankkoerakenteet ovat herättäneet tunteilua jo liki puoli vuosisataa - voimakkaimmin vuodesta 1976 alkaen. Tuolloin toimme suomalaisiin  puutavarayhdistelmiin alumiinisen kuormatilanaihtoehdon.




Nelitonninen kiinteätolppainen ALUKARIKKA painoi 86 kiloa , kun markkinoita tuolloin hallinneet Exte 54-2 ja Exenter olivat painoiltaan yli 150 kiloisia. Yhdistelmän 14 pankolla eroa tuli jo yksin pankoista 1000 kiloa ja apurunkopaketista saatiin liki 500 kiloa lisää. - Tuosta alkoi alumiinivarusteitten "nousukausi" joka jatkuu osaltaan vieläkin 45 vuotta kestäneenä ja vuonna  2021.

Heikki Jokela

Seuraavaksi 80- luku


22.09.2021 6:48Määräys kuormakoreista ja kuorman varmistamisesta.
23.09.2021 15:00LUE TÄSTÄ! Syksyn jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 156 sivua kone- ja kuljetusalan asiaa
23.09.2021 9:09Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
22.09.2021 17:11Nippumuodolla on yllättävän suuri merkitys.
21.09.2021 8:20Metsä Group käynnisti haun tammikuussa 2022 alkavaan oppisopimuskoulutukseen
20.09.2021 6:51Uusi puun varastointiopas valmistunut - tutustu tästä
19.09.2021 17:39Terminatorit ovat monesta suunnasta järkevät.
19.09.2021 10:22Junavaunupankot ja Terminatorit palvelevat toisiaan.
19.09.2021 9:10Junavaunujen tolpista se lähti !!!
19.09.2021 3:13.TerminatorTekniikkaa:............. . -"Paukku ja Pupu"-.

Siirry arkistoon »