Mutta mistä johtuu alumiini-, ja teräspankkojen ratkaisevan suuret kuormakokoerot ???

07.06.2024 15.00


Alumiini-, ja teräspankoilla on selkeästi suuret kuormakokoerot. Alumiinisten pankkojen kuormatilakoot ovat teräksisiä pankkoja selkeästi ahtaampia. - Mutta mistäpä tämä johtuu ???



Alumiinipankko mielletään kevyeksi, johtuen sen litrapainosta. Samaten alumiinipankkomallit  ymmärretään kevyiksn suhteessa teräksisiin pankkomalleihin. Näin olikin 70-luvulla, kun teräs oli "kolmeseiskaa" ja teräspankot lisäksi laukaistavia painavia pankkomalleja. 

Teräksen lujuudet ovat aikojen myötä moninkertaistuneet, mutta alumiinin lujuus on ja pysyy samana 70-lukuisena. 

Alumiinipankkojen kilpailukyky painonsa puolesta on säilynyt sille tehtyjen suurien äärimittojen ansiosta. mutta tämä kostautuu selkeästi pienempänä kuormatilana. - Lisäksi alumiinipankkojen profiilipohjainen tuotanto asettaa lisää sen tuottvuuskisassa käyttäjilleen tuomia tappioita. XXhj.7.6.2024


15.06.2024 7.00Nimitykset: Jouni Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
18.06.2024 0.07VTT sparraa kotimaisia yrityksiä menestymään Naton DIANA-haastekilpailussa ja pääsemään puolustusmarkkinoille
17.06.2024 18.00Ennallistamistoimissa tärkeää yhdistää luonnon monimuotoisuuden edistäminen ja metsäteollisuuden puunhankinta
17.06.2024 17.00Odotettu uutuus Hitachilta
17.06.2024 15.00Jorpe - maansiirtolavoja yli 50 vuoden kokemuksella
17.06.2024 13.00Jussi Malmi, toimialajohtaja, Wihuri Tekninen Kauppa: "Tulevaisuutta rakennetaan perheyrityksen pitkällä tähtäimellä"

Siirry arkistoon »