Mutta mistä johtuu alumiini-, ja teräspankkojen ratkaisevan suuret kuormakokoerot ???

07.06.2024 15.00


Alumiini-, ja teräspankoilla on selkeästi suuret kuormakokoerot. Alumiinisten pankkojen kuormatilakoot ovat teräksisiä pankkoja selkeästi ahtaampia. - Mutta mistäpä tämä johtuu ???



Alumiinipankko mielletään kevyeksi, johtuen sen litrapainosta. Samaten alumiinipankkomallit  ymmärretään kevyiksn suhteessa teräksisiin pankkomalleihin. Näin olikin 70-luvulla, kun teräs oli "kolmeseiskaa" ja teräspankot lisäksi laukaistavia painavia pankkomalleja. 

Teräksen lujuudet ovat aikojen myötä moninkertaistuneet, mutta alumiinin lujuus on ja pysyy samana 70-lukuisena. 

Alumiinipankkojen kilpailukyky painonsa puolesta on säilynyt sille tehtyjen suurien äärimittojen ansiosta. mutta tämä kostautuu selkeästi pienempänä kuormatilana. - Lisäksi alumiinipankkojen profiilipohjainen tuotanto asettaa lisää sen tuottvuuskisassa käyttäjilleen tuomia tappioita. XXhj.7.6.2024


29.11.2024KATSO TÄSTÄ 29.11. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
24.10.2024??UUTISET--UUTISET??
02.12.2024 13.00UPM Fibresin muutosneuvottelut Suomessa päättyneet työtehtävien lakkautuksiin ja lomautusuhkaan
02.12.2024 11.00Kuormansidonta : - VÄITE 29.
02.12.2024 9.00Kuormansidonta : - VÄITE 28.
02.12.2024 7.00Älykkäitä monitoimikoneita valmistava Lännen MCE Oy osaksi Summa Defenceä
02.12.2024 3.00Sandvik jatkaa investointeja Tampereella
02.12.2024 0.07VTT käynnistää lähes 20 miljoonan euron biotaloushankkeet osana Yhdysvaltain tiedesäätiön Global Centers -tutkimusohjelmaa
01.12.2024 18.00Alumiinipankkojen edut.
01.12.2024 17.00Slovakialainen MIP esitteli tuotantovalmiin vetypolttokennolla varustetun raskaan kuorma-auton

Siirry arkistoon »