Pankkojen -, ja sen myötä myös nippujen paikallaanpysyvyys on yksi tärkeimmisä sidonnan perustoista.

08.05.2024 18.00


Kuormatilan muodostaa raakapuuyhdistelmässä pankkorakenteet. - Kuorma on siis pääosin pankkojen varassa, niin eteen,sivulle, kuin taaksekkin päin. 



Puutavarapankkojen paikallaanpysymiseen on uudessa laissa kiinnitetty huomiota vain sivulleppäin tulevien rasitusten osalta. Kolarissa ja jarrutuksissa tulevat rasitukset ovat kuitenkin liikenneturvallisuuden kannalta osoittautuneet ensisijaisen tärkeiksi.- Tämän osoittavat liikenneonnettomuustilastot. Vajavainen nippusidonta on jo jarrutustilanteissakin vaarallista.

Rautahammastus pankkorungolla on sidonnan turvallisuuslisä.

Perävaunujen ja auton päällirakenteitten valmistajat Suomessa eivät ole onneksemme  tuudittautuneet nippusiteitten kestoon sokkijarrutuksissa ja törmäyksissä , vaan  tehostavat ja edelleenkehittävät nippujen ja pankkojen paikoillaan pysyvyyttä myöskin eteen-, sekä taakseppäin tapahtuvissa hidastuvuuksissa.XXhj.8.5.2024

 

18.05.2024KATSO TÄSTÄ 17.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset - MUKANA IFAT 2024 MESSUKOOSTE!
17.05.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
17.05.2024Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
22.05.2024 0.07Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima.
21.05.2024 18.00Tavoitteena kilpailuetu suuremmasta hyötykuormasta ja pienentyneestä ilmanvastuksesta.
21.05.2024 17.00Aerodynamiikka ja ajovastukset.xxl.aero
21.05.2024 15.00Ilmanvastuksen vaikutukset polkupyörällä ajossa.
21.05.2024 13.00MOTIVA: - "Aerodynamiikka ja ajovastukset".

Siirry arkistoon »