Tulivatko "umpiperät" jäädäkseen ???

01.07.2022 17.00

Mid Finland Truck Meeting, Viitasaari 12.5.2014

Suomeen puutavarayhdistelmiin tulee Ruotsista sekä hyvää, että huonoa käytäntöä - "umpiperä" on malliesimerkki erittäinkin huonosta.

Jyki Oy - Kuljetus Mauri Virtanen Oy kävi hakemassa tänään... | Facebook

Puutavaraperävaunujen peräpäät alkavat olla lähes poikkeuksetta täusin umpeen muurattuja, ja siten tehokkaita polttoainekulujen ja loiskuormankin kasvattajia sekä sillä on onnistuttu kasvattaa myös hieman omapainoa loiskuormakertymän lisäksi.

1991 protovaunun peräpää on korkeatasoinen aerotekniikkansakkin osalta. Tekniikka turvallisuuden kohentamiseen on tässä- mutta ostajat eivät ole vielä aeroymmärryksen tasolla.

Tuo umpiperä on pinta-alaltaanjopa 2.5m2 suuruinen , kun ilmankulkua voidaan helpottaa jo poistamalla turhat pitkät läpät. Lisäksi kun vaihtaa lamput vanhoihin kunnon läpihengittäviin malleihin, saadaan kaiken kelin valot ja koko alipainepinta jopa alle 1m2 kokoluokkaan. - Polttoainesäästöä tulisi 1-1,5l ja painokevennystäkin hieman loiskuormasta ja turhista osista. XXhj.1.7.2022

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
26.04.2024 9.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
26.04.2024 7.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
26.04.2024 3.00Kompakti etäisyysanturi jopa 60 metrin mittausetäisyydellä
26.04.2024 0.07SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla

Siirry arkistoon »