Aerodynamiikka, ja virtauksen ohjaukset sekä liukuestepinnat.
19.02.2024 9.00
Terminatoreitten aerodynamiikka liukuestepinnoin, jotka ohjaavat samalla ilmavirtauksia oikeaoppisesti, sekä oikeaan suuntaan. - Aerodynamiikka on osaamista, joka ei toimi, jos muodot ovat niinkuin vähän sinne päin, ja liukuestepinnat ovat pitävät siellä, missä niitä on.
Ruotsalaisen pankkovalmistajan kunniaksi on sanottava se, että muotojen jäljittelemisestä sitä ei tarvitse syyttää, se on jäljitellyt vain idean tilapankosta. Ruotsalaisen Suomessa (Alucar) olevan pankkovalmistajan hälmöydeksi voi sanoa sen, että se kopioi ruotsalaisen pankkomallin tolppaleveydestä johtuvat sisäpuoliset pystytuet malleihinsa, samoin tekivät myös kaikki Suomen jäljitelmäpankkovalmistajat. - Nyt nuo pankon painoa lisäävät, ja käyttöikää rasittavat tukirakennelmat ovat siirtyneet takaisin Extenkin pankkomallistoon nimellä Exte Eagle.
Puutavarapankoissa ns. proteesiliitokset lisäävät painoa, ja lyhentävät käyttöikää. Ruotsalaisessa mallissa ne ovat lommahduksen takia pakolliset, mutta viisikulmaisissa jäljitelmäpankoissa ne ovat täysin turhia. Sisäpuoliset lattaraudat sensijaan ovat jäljitelmäpankkojen "aerotyylillä" lujuuden kannalta niitten mitoituksella ehkä jopa tarpeelisia, mutta tolpan kestoa/käyttöikää rasittavia. XXhj.19.2.2024
-------------------------------------------------------------- Terminatorit ja TimberMaxxit tehtiin kolmen kovan pankkovaatimusten mukaisiksi:
1- Maksimaalinen kuormatilakoko 2- Maksimaalinen aerodynamiikkataso 3- Maksimaaliset nippusidontaominaisuudet
-------------------------------------------------------------
|