Lika paljastaa virheet, lumi opettaa aerodynamiikkaa tehokkaasti.25.01.2024 7.00
Omien testien ja Uotilalta saatujen oppien perusteella Heikki lähti yhä vahvemmin kehittämään puutavarapankkojen ja koko yhdistelmän aerodynamiikkaa. Kehitystyössä vuosien varrella ovat olleet mukana muun muassa diplomi-insinööri Olavi H. Koskinen sekä Metsäteollisuuden aktiivisena puutavara-autokehittelijänä toiminut Hannu Huotari. Hannu oli operaattorina muun muassa vuoden 1978 Alumiini-Sisun kehitys- ja esittelytyössä.
Heikki on lähes taukoamatta kehittänyt pankkoja nyt jo 45 vuoden ajan ja tuloksena on yli 35 eri pankkomallia – pultattavatolppaisista alumiinipankoista laukaistaviin nippupudotuspankkoihin ja nykyisiin nopeasti suosiota kasvattaneisiin jatkeettomiin kiinteätolppaisiin ultralujasta teräksestä valmistettuihin pankkoihin. - Nykyään ajattelen asioita kokonaisvaltaisemmin kuin alussa. Nyt on tärkeää ajatella kuljetusyrittäjän lompsaa ja pyrkiä suunnittelussa siihen, että kuljetusyrittäjällä jää viivan alle enemmän rahaa. Toinen erittäin merkittävä asia on käyttö- ja liikenneturvallisuus. Heikin uusimmissa Terminator-pankoissa on ajateltu nämä asiat pitkälle. - Niissä on liukuesteurat, aerodynamiikka on riittävällä tasolla, mitoitus aerodynamiikan kannalta on järkevä ja pituus/leveys-suhde alkaa olemaan pankkomallistoissamme nyt optimaalinen.XXhj.25.1.2024 |