"Paluu tulevaisuuteen 4." : -Pitkä perävaunu ja 10m ulottuvuuksinen nostuiri ja pankot kiinteästi paikoillaan.30.07.2022 11:00
Pitkävaunuisiin yhdistelmiin tuli Metsäteollisuuden autoryhmän/Tekdaspuun Hannu Huotarin ohjeistamana kymmenen metrin ulottuvuudella olevat puutavaranosturit. Pilottiversio oli Esko Utriaisen Joensuussa kehittämä PEKU 10100 kuormain. Kuormaimen ulottuma oli mitoitettu siten, että se ulotti kuormaamaan kaksimetrisetkin pitkään , neljän kakkosnipun perävaunuun, ilman perävaunun painavaa ja huoltoa lisäävää pankonsiirtolaitetta. Kaikki pankot oli vaunussa ja autossa kiinteästi paikoillaan. XXhj.30.7.2022 Seuraavaksi alkoi kiinteitten pankkojen yleistyminen, ja yhdistelmien varustaminen "tårta på tårta" (torttua tortun päällä) tyyliin = pitkät nosturit siirtotelineillä + perävaunun pankonsiirto. ------------------------------------------------------------------------ "Paluu tulevaisuuteen 5." : - Aerodynamiikka pankoissa ja yhdistelmän varusteluissa 1985 . klo 13:00 |
19.08.2022 20:00 | Muoviteippien poisto pankkotuotannosta on äärihelppoa. |
19.08.2022 17:00 | Teipit alumiinipinnalla pysyvät maalipintaa paremmin. |
19.08.2022 13:00 | Muovin poisto teräspankoista tuo mukanaan suuria haasteita. |
19.08.2022 11:00 | Muovin poisto alumiinipankoista on helppoa. |
19.08.2022 9:00 | Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine??? |
19.08.2022 7:00 | Kolme kovaa, ja minä. |
19.08.2022 3:00 | Tukkipankkojen käyttö Suomessa vielä vähäistä - Ruotsissa yleisin. |
19.08.2022 0:07 | Pankkokiinnikkeitten malleja kolme - purkukoneet ja katkontapituus määrittelevät pankkojen paikan ajoneuvon rungolla. |
18.08.2022 17:00 | "Tukkipankkotällit" tulossa, mutta miksi ? |
18.08.2022 15:00 | "Tukkipankkotällit" yleistyvät nopeasti myös Suomessa. |
Siirry arkistoon » |