Traficom:- Ohjaamon suoja.

13.08.2024 18.00

"Laki puutavarayhdistelmän ohjaamon suojasta":

TimberRoad 2020 syöttäautomallien  tapahtuu kevään 2020 aikana.


6.1 Ohjaamon suoja
 

Puutavarapankkoin varustetussa autossa pitää olla ohjaamon suoja, joka toimii myös kuormatilan etuseinänä. Sen tulee kestää 60 kN tasaisesti jakautunut eteenpäin kohdistuva voima.

Ohjaamon suojan tulee olla vähintään ohjaamon levyinen ja pankkojen korkuinen, kuitenkin enintään 420 cm korkea. Ohjaamon suojan pitää olla umpinainen tai verkkoa, jonka silmäkoko on enintään 5 x 5 cm ja langan paksuus vähintään 4 mm.

Auton päällirakenteen valmistajan tulee testata tai testauttaa rakenteen lujuus. Testissä suojan tulee kestää ilman pysyviä muodonmuutoksia 60 kN tasaisesti jakautunut eteenpäin kohdistuva voima. Lisäksi suojan tulee kestää ilman pysyviä muodonmuutoksia eteenpäin kohdistuva 5 kN voima 0,25 m2 alueelle suojan yläkulmaan kohdistettuna.

Vaihtoehtoisesti hyväksytään standardin SS 2563:1978 mukaan suoritettu testi. Jos samasta ohjaamon suojan rakenteesta on useita korkeuksia, riittää korkeimman rakenteen testaaminen. Hyväksynnässä vaatimustenmukaisuus todetaan valmistajan todistuksesta. Todistuksessa on yksilöitävä se, miten suoja on kiinnitetty auton runkoon tai apurunkoon.

___________________________________________________

Ohjaamon suojan tulee olla vähintään ohjaamon levyinen ja pankkojen korkuinen, kuitenkin enintään 420 cm korkea.
.- Onko kukaan hakenut erillislupaa 4.21 - 4.4m maasta mitattuna korkealle etuseinälle, ja     onko se nyt luvanvarainen ???


Kuinka tämä on ymmärrettävä:

-Miksi enintään 4.20m, kun kuorman maksimikorkeus  4.40m, ja ylimmät puut lähtee     liikkeelle yleensä liukkaimmin???
- Saako pankkokorkeus kuitenkin olla yli 4.20m ???
- Mitenkä Eu- sääntö ja Ruotsin vastaava laki , meneekö ohi tämän lain ohjeistuksen???

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Seuraavaksi :
Traficom: _-6.2 Pankkojen lukumäärä ja lujuus 

Uusi tieliikennelaki ja
rekkojen käyttösäännöt

08.02.2025KATSO TÄSTÄ 7.2. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
09.02.2025 3.00Olemmeko jäämässä puutavaran korjuu-, ja kuljetuslaitteitten tuotteistamisessa 100%:sesti muovittomiksi maapallon kolmoseksi???
09.02.2025 0.07Ruostuvat ja irtoilevat muovipinnoitteet siirtymässä historiaan koko raakapuun korjuu-, sekä kuljetusketjun osalla jo lähivuosina - ja luontokin kiittää !!! l
08.02.2025 18.00100%:nen muovittomuus on tuleva vaade koko sellunkeittoon suuntautuvassa raakapuun käsittelyssä myös meillä täällä KotiSuomessamme..
08.02.2025 17.00100%:nen muovittomuus raakapuun maantiekuljetuksissa.
08.02.2025 15.00Tolppienkin tuottavuus ja turvallisuus tärkeitä
08.02.2025 13.00Pankot, ja pankkorunkojen korkeudet.
08.02.2025 11.00Kuumasinkitys ja muovit yhdistelmien rakenteissa Suomessa/PohjoisAmerikassa.

Siirry arkistoon »