Traficom:- Ohjaamon suoja.

04.02.2024 13.00

"Laki puutavarayhdistelmän ohjaamon suojasta":

TimberRoad 2020 syöttäautomallien  tapahtuu kevään 2020 aikana.


6.1 Ohjaamon suoja
 

Puutavarapankkoin varustetussa autossa pitää olla ohjaamon suoja, joka toimii myös kuormatilan etuseinänä. Sen tulee kestää 60 kN tasaisesti jakautunut eteenpäin kohdistuva voima.

Ohjaamon suojan tulee olla vähintään ohjaamon levyinen ja pankkojen korkuinen, kuitenkin enintään 420 cm korkea. Ohjaamon suojan pitää olla umpinainen tai verkkoa, jonka silmäkoko on enintään 5 x 5 cm ja langan paksuus vähintään 4 mm.

Auton päällirakenteen valmistajan tulee testata tai testauttaa rakenteen lujuus. Testissä suojan tulee kestää ilman pysyviä muodonmuutoksia 60 kN tasaisesti jakautunut eteenpäin kohdistuva voima. Lisäksi suojan tulee kestää ilman pysyviä muodonmuutoksia eteenpäin kohdistuva 5 kN voima 0,25 m2 alueelle suojan yläkulmaan kohdistettuna.

Vaihtoehtoisesti hyväksytään standardin SS 2563:1978 mukaan suoritettu testi. Jos samasta ohjaamon suojan rakenteesta on useita korkeuksia, riittää korkeimman rakenteen testaaminen. Hyväksynnässä vaatimustenmukaisuus todetaan valmistajan todistuksesta. Todistuksessa on yksilöitävä se, miten suoja on kiinnitetty auton runkoon tai apurunkoon.

___________________________________________________

Ohjaamon suojan tulee olla vähintään ohjaamon levyinen ja pankkojen korkuinen, kuitenkin enintään 420 cm korkea.
.- Onko kukaan hakenut erillislupaa 4.21 - 4.4m maasta mitattuna korkealle etuseinälle, ja     onko se nyt luvanvarainen ???


Kuinka tämä on ymmärrettävä:

-Miksi enintään 4.20m, kun kuorman maksimikorkeus  4.40m, ja ylimmät puut lähtee     liikkeelle yleensä liukkaimmin???
- Saako pankkokorkeus kuitenkin olla yli 4.20m ???
- Mitenkä Eu- sääntö ja Ruotsin vastaava laki , meneekö ohi tämän lain ohjeistuksen???

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Seuraavaksi :
Traficom: _-6.2 Pankkojen lukumäärä ja lujuus 

Uusi tieliikennelaki ja
rekkojen käyttösäännöt

26.07.2024KATSO TÄSTÄ 26.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.07.2024 17.30Metsäalalla investoidaan - lähde mukaan mainoksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
28.06.2024 13.00LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
27.07.2024 7.00Valmet Automotive laajentaa akkujen testauspalveluja
27.07.2024 3.00"Triplavaimennin" on yksi parhaista Terminator keksinnöistä.
27.07.2024 0.07"Triplavaimennin" kolmella kitkasäätöportaalla on esimerkki XXL-miesten pankkokehityksestämme mutta onnistummeko tekemään triplan kumisena = 100%.sesti muovittomana..
26.07.2024 17.00Metsänlannoitukselle laadittiin kriteerit kestävään kohdevalintaan
26.07.2024 16.00Puutavara-auton varustepaketit - alumiini / teräs ???
26.07.2024 15.00Kemira laajentaa natriumkloraatin tuotantokapasiteettia Etelä-Amerikassa vastatakseen kasvaviin mahdollisuuksiin sellu- ja paperimarkkinoilla
26.07.2024 13.00"Tiesitkö,että" : - Muovi on MYRKKYÄ sellunkeitossa. ja muovi aiheuttaa miljoonavahinkoja Metsäteollisuudelle !!!

Siirry arkistoon »