Traficom: - Pankkojen kiinnitys ajoneuvoon

05.08.2022 13:00

6.3 Pankkojen kiinnitys ajoneuvoon

Pankkojen kiinnityksen ajoneuvoon tulee kestää ilman pysyviä muodonmuutoksia tai vaurioita suoraan ajoneuvon sivusuuntaan pankon tolpan korkeuden puoliväliin kohdistuva voima, joka on vastaa puolta pankolle sallitusta kuormasta.

-Tässä osiossa on unohdettu tärkein = pankkokiinnityksen pito eteenpäin, ja toiseksi tärkein, sen pitävyys taaksepäin.
-Pankkokiinnitys nykykuormilla vaatii kasvaneitten  rasitusvoimien vuoksi kiinnityksiltä lisäkestoa.  Tämä on Terminatoreissa korjattu levittämällä kiinnikepulttivälejä, ja pahimpaan paikkaan,  elikkä perävaunun etukiinnikkeeseen toimitamme aina "tuplakiinnikkeet".
Ohjeistamme asennuspisteitämme asentamaan pankot niin, että ne ovat kuormattuna truplavaimentimin kiristettyinä, ja kiinteän esteen takana vähintään sokkijarrutus- /törmäyssuunnassa.
.............................................................................
Seuraavaksi 15:00:
Raakapuun sidontavälineet

Uusi tieliikennelaki ja
rekkojen käyttösäännöt

19.08.2022 20:00Muoviteippien poisto pankkotuotannosta on äärihelppoa.
19.08.2022 17:00Teipit alumiinipinnalla pysyvät maalipintaa paremmin.
19.08.2022 13:00Muovin poisto teräspankoista tuo mukanaan suuria haasteita.
19.08.2022 11:00Muovin poisto alumiinipankoista on helppoa.
19.08.2022 9:00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
19.08.2022 7:00Kolme kovaa, ja minä.
19.08.2022 3:00Tukkipankkojen käyttö Suomessa vielä vähäistä - Ruotsissa yleisin.
19.08.2022 0:07Pankkokiinnikkeitten malleja kolme - purkukoneet ja katkontapituus määrittelevät pankkojen paikan ajoneuvon rungolla.
18.08.2022 17:00"Tukkipankkotällit" tulossa, mutta miksi ?
18.08.2022 15:00"Tukkipankkotällit" yleistyvät nopeasti myös Suomessa.

Siirry arkistoon »