TimberRoad yhdistelmämallien synty .

17.02.2024 7.00

TimberRoad  on puutavarayhdistelmien kehitysprijekti, missä raakapuun maantiekuljetuslaitteille haetaan vastauksia seuraavien vuosikymmenten asettamiin haasteisiin.- Aloitimme TimberRoad projektin suunnittelutyöt 2020, sisäänajon 2021/2022 ja itse tuotantovaiheisiin, sekä yhteistyösopimuksiin siirrymme  2023 - 2024 alkaen.


Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

TimberRoad  projektin yhdistelmät ovat yhteensopiva ajopari , jolla haetaan lisätuottoa ja turvallisuutta sekä ympäristöystävällisyyttä Suomen yleisimpään 76- tonnisten ajoneuvoluokkaaan 68 tonnisesta siirtoautosta. Yhdistelmäpari koostuu "syöttöautosta" ja sen kanssa kantavuudeltaan ja kuormatiloiltaan täysin identtisestä "siirtoautosta".

 Terminaaliautojen pankoiksi on mahdollista valita myös 4.4 metrin rakennekorkuiset pankot = 3.300m tolpilla.
 yhdistelmäparien kantavuus ja kuormatilat ovat maksimoidut. Niitten rakenteet ovat hiotut aerodynamiikaltaan ja ilmanohjauksiltaan liikenneturvallisuutta sekä ympäristöystävällisyyttä parantavasti. - Yhdistelmien " loiskuormien" keräämisominaisuuksia on minimoitu aerodynaliikan ja muotoilujen , sekä suojausten avulla.



TimberRoad  yhdistelmille haetaan lisätuottoa " syöttöauton" noin 3000 kilon painonkevennyksestä ja polttoainekulujen vähintään 10%:n säästötoimenpiteistä , sekä kuormattuna, että tyhjänäajossa.




TimberRoad  yhdistelmien käyttö-, ja liikenneturvallisuus ovat erityisen seurannan ja kehityksen kohteena. Liikenneturvallisuudessa kuormansidonta sekä yhdistelmän aerodynamiikasta saatavat parannukset ovat ensisijaisia kehityskohteita ajo-onivaisuuksien kehitystyön rinnalla. - Yhdistelmien ja erityisesti  yhdistelmäparin päästövähennykset kehitetään projektissa vastaamaan 2020 luvulle asetettuja kansainvälisiä vaatimuksia ja tavoitteenmme on tuplata asetetut päästöjen alentamisvaatimukset TimberRoad  yhdistelmillä kuljetettavien raakapuun autokuljetusten osalta.XXhj.17.2.2024

---------------------------------------------------------

1. Alumiiniaika = 70-luku.
2a, Aerodynamiikka ymmärryksen synty oli 80-luku
     = 80-luku 
2b. Aerodynamiikan kehitystyö = 90-luku 
3. Metallin ja pinnoituksen "alkeet" ja
TimberMaxx = 2000-luku 
4. Terminator-pankon  synty=2010-luku 
5. Terminator-mallisto kasvoi = 2015
6a. TimberRoad  yhdistelmämallien  synty 
     = 2020 
6b. TimberRoad perus yhdistelmämallien  synty 
     = 2020 
7. TimberRoad täydentyy = 2022 - 2024 
8. TimberRoad sopimukset= 2023 - 2024
9. TimberRoad testiajot ja seurannat 2024 - 2028
-------------------------------------------------------
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.Heikki JokelaMuovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
   Heikki Jokela 050 4129 024
            Asiantuntija:
     -Puutavarayhdistelmät-
----------------------------------------------------

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
26.04.2024 17.00Liukuesteet ovat osa turvallista kuormansidontaa.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
26.04.2024 9.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle

Siirry arkistoon »